رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پایداری آلودگی هوا در چند روز متوالی و نیز ورود گرد و غبار از كشورهای همسایه در بروز حملات آسم و انواع بیماری های قلبی و ریوی تاثیر بسزایی دارد.

 سلامت نیوز : رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: پایداری آلودگی هوا در چند روز متوالی و نیز ورود گرد و غبار از كشورهای همسایه در بروز حملات آسم و انواع بیماری های قلبی و ریوی تاثیر بسزایی دارد.
 
مهدی نجمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این عوامل آلاینده همچنین بیماری های قلبی و ریوی را در افراد تشدید كرده و موجب افزایش میزان بستری اینگونه بیماران در بیمارستان ها و مراكز درمانی در روزهای آلودگی هوا می شود.
وی خاطرنشان كرد، وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی عوامل آلاینده هوا را كنترل كند و لازم است سایر ارگان ها و نهادها در این زمینه همكاری داشته باشند.
رییس اداره آسم و آلرژی وزارت بهداشت، اظهار داشت: نقش وزارت بهداشت در كنترل عوامل آلاینده هوا، فقط 20 درصد است و كنترل این عوامل، نیاز به عزم ملی و مشاركت جمعی دارد.
نجمی یادآور شد، آلودگی هوا، دود دخانیات، آلاینده های محیط كار، گرده گیاهان و دودحاصل از وسایل گرمایشی و پخت و پز از جمله عوامل موثر در بیماری آسم به شمار می رود.
به گفته وی، میزان شیوع آسم در كشور در میان جوانان و نوجوانان 13 درصد و به طور كلی نیز حدود هشت درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha