شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 28046

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه دچار سردردهای مكرر می‌شوید، می‌توانید با دنبال كردن یك رژیم غذایی سالم و طبیعی مثل خوردن مقادیر بیشتری از میوه‌ها و سبزی‌ها كه بدن را سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌كنند سردردهایتان را تسكین دهید.

 سلامت نیوز : اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه دچار سردردهای مكرر می‌شوید، می‌توانید با دنبال كردن یك رژیم غذایی سالم و طبیعی مثل خوردن مقادیر بیشتری از میوه‌ها و سبزی‌ها كه بدن را سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌كنند سردردهایتان را تسكین دهید.

به گزارش ایسنا، در مقاله جدید شبكه خبری تورنتونیوز در این باره آمده است: مصرف زیاد میوه‌ها و سبزی‌ها و نیز انجام تمرینات ورزشی منظم در بهبود سردردهای دائمی بسیار موثر است.

در این مقاله همچنین آمده است: اگر عامل سردردهای شما سرماخوردگی، استرس یا كمبود خواب باشد در این مقاله چند توصیه كارآمد ارائه شده كه به شما در كاهش سردردهایتان كمك خواهد كرد.

نكته اول اینكه چرت كوتاه بین روز را فراموش نكنید. اگر مدت كوتاهی بین روز بخوابید به كاهش سردردهای شما كمك می‌كند اما مراقب باشید كه مدت زمان این چرت كوتاه نیمروزی طولانی نشود، چون زیاد خوابیدن نیز می‌تواند عامل بروز سردرد باشد. معمولا توصیه می‌شود كه بین 15 تا 30 دقیقه خواب بعدازظهر كافی است.

توصیه دوم
انجام تمرینات تنفسی آرامش بخش است. نفس‌های آرام و عمیق بكشید و دم و بازدم خود را خیلی آرام و تحت كنترل انجام دهید. این كار آشفتگی ناشی از سردرد را در شما كاهش می‌دهد.

راهكار سوم
ماساژ سر است. ماساژ سر بعنوان یك روش معاصر برای تسكین سردرد شناخته شده است. شقیقه‌های خود را با انگشتانتان در یك حركت دایره‌ای شكل ماساژ دهید. همچنین می‌توانید با انگشت به آرامی روی پیشانی خود ضربه بزنید تا سردردتان تسكین پیدا كنید.

راهكار آخر رایحه درمانی است. استشمام برخی از روغن‌های معطر نه تنها می‌تواند سردرد را كاهش دهد بلكه همچنین در افزایش خلق و ایجاد روحیه مثبت تاثیر دارد. روغن‌های ضروری برای این منظور شامل اسطوخودوس، عطر صندل یا وانیل هستند كه برای تسكین دادن و برطرف كردن استرس نیز مفید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha