سلامت نیوز : معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: نرخ مرگ و میر كودكان كمتر از یك سال در سال 69، 5/52 درصد بود اما در سال 79 به 6/28 درصد و طی دو سال اخیر به كمتر از 18 درصد رسید.
 
به گزارش روز شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، براساس گزارش منتشر شده در كتاب شاخص های سیمای سلامت كشور، میزان مرگ كودكان كمتر از پنج سال از 222 در هزار تولد در سال 1349 به رقم 36.4 در هزار تولد زنده در سال 1379 كاهش یافته است.
بر پایه این گزارش، براساس داده های تصحیح شده ثبت مرگ در سال 85 ، استان های تهران، گیلان و اصفهان كمترین میزان مرگ زیر پنج سال در هزار تولد زنده را داشته اند.
این گزارش حاكی است همچنین استان های سیستان و بلوچستان، كردستان، كهگیلویه و بویر احمد و ایلام، بیشترین میزان مرگ كودكان كمتر از پنج سال در هزار تولد را داشته اند و در بالاترین دهك قرار می گیرند.
بر اساس این گزارش، مرگ و میر كودكان كمتر از پنج سال از 1/68 درصد در سال 69 به 36 درصد در سال 79 ، 26 درصد در سال 84 و 20 درصد در سال 88 كاهش یافته است.
این گزارش یادآور شده است: برنامه مدیریت یكپارچه ناخوشی‌های كودكان در كشور، گسترش مراقبت‌های یكپارچه برای تبدیل كودكان بیمار به كودكان سالم، افزایش تعداد بیمارستان‌های دوستدار كودك و مادر از جمله عوامل كاهش مرگ و میر كودكان طی 30 سال اخیر به شمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha