مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت گفت: هنوز دفترچه‌های بیمه برای اجرای طرح پزشك خانواده در سه استان پایلوت این طرح صادر نشده است.

 سلامت نیوز :  مشاور وزیر بهداشت در امور سلامت گفت: هنوز دفترچه‌های بیمه برای اجرای طرح پزشك خانواده در سه استان پایلوت این طرح صادر نشده است.

سید محمود طباطبایی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه اعتبار لازم برای اجرای طرح پزشك خانواده در سال گذشته به خوبی تأمین نشد، اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در سه استان اجرا شد كه بر اساس اطلاعات واثقی كه دارم هنوز در حد این سه استان هم به خوبی اجرا نشده است.
وی گفت: به دلیل اینكه تخصیص اعتبار باید از طریق یك وزارتخانه و اجرای آن از طریق وزارتخانه دیگر است، این دوگانگی موجب شده در اجرا خوب عمل نشود.
طباطبایی خاطرنشان كرد: هنوز دفترچه‌های بیمه برای طرح پزشك خانواده صادر نشده است و امیدواریم تا با توجه به برنامه پنجم كه قرار است تولیت و اجرا به وزارت بهداشت بیاید این موضوع حل شود.
وی اضافه كرد: اگر نظام اجرا به خوبی اجرا شود، مردم كمتر به كلینیك‌های تخصصی مراجعه می‌كنند و به نوعی رابطه مالی بین پزشك و بیمار حل خواهد شد. اما بندناف این موضوع، تأمین اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha