شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 28071

توزیع پزشك در استان‌ها به شدت نامناسب است به طوری كه به عنوان مثال در برخی شهرستان‌های 30 تا 40 هزار نفری حتی یك پزشك متخصص هم وجود ندارد ولی در مركز استان كه شاید جمعیت فقط آن 3تا 4 برابر باشد متخصصان زیادی وجود دارند.

 سلامت نیوز :  یك كارشناس ارشد اقتصاد بهداشت گفت: توزیع پزشك در استان‌ها به شدت نامناسب است به طوری كه به عنوان مثال در برخی شهرستان‌های 30 تا 40 هزار نفری حتی یك پزشك متخصص هم وجود ندارد ولی در مركز استان كه شاید جمعیت فقط آن 3تا 4 برابر باشد متخصصان زیادی وجود دارند.

جمیل صادقی‌فر در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به این پرسش كه چرا برخی از مطب‌ها بسیار شلوغ هستند اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد ما پزشك كم داشته باشیم اما توزیع آنها ایراد دارد.

وی افزود: توزیع پزشك در استان‌های مختلف و در مراكز استان‌ها به شدت نامناسب است به طوری كه به عنوان مثال در برخی شهرستان‌هایی كه 30 تا 40 هزار نفر جمعیت دارد حتی یك پزشك متخصص هم وجود ندارد ولی در مركز استان كه شاید جمعیت آن 3تا 4 برابر باشد متخصصان زیادی مطب دارند.

صادقی‌فر تصریح كرد: وضعیت پزشك با وضع فعلی ما مناسب است ولی توزیع آن نامناسب است البته در مقایسه با كشورهای پیشرفته تعداد پزشك و به خصوص پرستار ما كم است.

وی با بیان اینكه میزان بیماردهی جامعه نیز مهم است، گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از افرادی كه به پزشك مراجعه می‌كنند نیازمند مراجعه به پزشك نباشند.

این كارشناس ارشد اقتصاد بهداشت تصریح كرد: در توزیع پزشك وزارت بهداشت می‌تواند نقش داشته باشد به عنوان مثال كشورهایی مانند كوبا توانسته‌اند پزشك را به روستاها ببرند كه مطمئناً آنها این كار را به زور انجام نداده‌اند چرا كه امكانات رفاهی، بهداشتی و شرایط تحصیل در مناطق محروم كمتر وجود دارد و پزشكان ترجیح می‌دهند آنجا نباشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha