سلامت نیوز :  مدیر كل دفتر امور زنان بانوان جمعیت هلال احمر از برپایی چادرهای سلامت و ویزیت رایگان برای زنان كشور به مناسبت هفته زن خبر داد.

فرحناز رافع در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از تاریخ 31 اردیبهشت تا 6 خرداد به مناسبت گرامیداشت هفته زن؛ این هفته به نام‌های متعددی در راستای تكریم جایگاه زنان از طرف نهاد ریاست جمهوری نامگذاری شده است كه از مهمترین فعالیت‌ها در این هفته می‌توان به برپایی چادرهای سلامت و ویزیت رایگان برای زنان كشور از طرف جمعیت هلال احمر اشاره كرد.

وی افزود: در چادرهای سلامت خدمات رایگان ویزیت، تست قند خون و دیگر خدمات رایگان درمانی از جمله چكاپ بانوان توسط پزشكان داوطلب زن در 31 استان كشور انجام می‌شود.

رافع به نامگذاری این هفته اشاره كرد و گفت: روز شنبه با عنوان روز زن، بصیرت ولایت پذیری، یكشنبه، روز زن، قناعت و جهاد اقتصادی، دوشنبه، روز زن، تربیت و تعالی خانواده، سه‌شنبه، روز زن، امام خمینی (ره) ایثار و بیدار اسلامی نامگذابری شده است.

وی گفت: چهارشنبه نیز به عنوان روز زن، سلامت، امنیت اخلاقی، پنجشنبه، روز زن، حقوق و مسئولیت اجتماعی و روز جمعه نیز با عنوان روز زن، معنویت و فرهنگ انتظار از طرف نهاد ریاست جمهوری نامگذاری شده است.

وی اظهار داشت: در این هفته به فراخور هر روز دفتر امور زنان جمعیت هلال احمر نیز برنامه‌های وسیعی در 31 استان كشور از جمله كارگاه‌های حجاب و عفاف، مسابقه عطر یار «امدادی و فرهنگی»، مسابقه وبلاگ‌نویسی، كارگاه بررسی عوامل مؤثر اقتصادی و اجتماعی و راهكارهایی مؤثر در تقبل هزینه‌ها و مدیریت صحیح اقتصاد خانواده‌ها صورت می‌پذیرد.

رافع به انجام فعالیت‌های بشر دوستانه بانوان جمعیت هلال احمر از جمله حضور در شیرخوارگاه‌ها و مراكز سالمندان برای ارائه خدمات به این افراد نیازمند به مدت یك روز كامل اشاره كرد و گفت: ارائه خدمات مشاوره رایگان به زوج‌های جوان، تجلیل از خانواده شهدا « همسران و دختران شهدا» و اهدای نرم‌افزار چند رسانه‌ای بانوی ایرانی نیز در این هفته صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینكه بر پایی چادرهای سلامت و ارائه ویزیت‌های رایگان و چكاپ‌ بانوان توسط پزشكان داوطلب زن در 31 استان كشور، دلجویی از مادران سالمند و برگزاری جشن سفیران مهرورزی نیز در این هفته صورت می‌پذیرد، افزود: شركت در نماز جمعه نیز توسط بانوان جمعیت هلال احمر كه 56 درصد از جمعیت داوطلبانه 2 میلیون نفری این جمعیت را در بر می‌گیرند صورت می‌پذیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha