سلامت نیوز :یک فوق تخصص عفونی کودکان گفت: استفاده از لباس های تنگ احتمال عفونت ادراری در کودکان را افزایش می دهد.
دکتر حیدری فوق تخصص عفونی کودکان در حاشیه سمینار آموزشی بیماری های شایع کودکان با بیان این که یکی از بیماری های شایع در کودکان عفونت های مجاری ادراری است گفت: نقش مادران در پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار مهم است.
وی رعایت نکات بهداشتی در شستشو و استحمام را از راه های پیشگیری از عفونت های ادراری عنوان کرد و افزود: نگه داشتن بیش از اندازه کودکان در وان های موجود در حمام موجب بروز عفونت در مجاری ادراری می شود.
دکتر حیدری با هشدار نسبت به استفاده از لباس های لی و تنگ برای کودکان گفت: این لباس ها آسیب ها و خطرات بسیاری را از جمله بروز عفونت در مجاری ادراری کودک به دنبال دارد.
وی بی توجهی به درمان به موقع کودکان و دفع نامنظم ادرار را یکی دیگر از راه های بروز عفونت های ادراری عنوان کرد و افزود: عفونت های ادرای در صورت عدم درمان به موقع موجب بروز عوارض شدیدی مانند فشار خون بالا، نارسایی کلیوی و حتی از دست دادن کلیه ها در فرد بیمار می شود.
این فوق تخصص عفونی کودکان بی اشتهایی به شیر، تب، بی قراری و استفراغ را از جمله علائم بروز عفونت های ادرای در نوزادن زیر سه ماه برشمرد و گفت: در نوزدان بالای سه ماه و کودکان این بیماری با بی اختیاری و سوزش ادرار،شب ادراری، حالت تهوع و استفراغ نمایان می شود.
دکتر حیدری استفاده خود سرانه و نابجا از آنتی بیوتیک ها را از عوامل موثر در تاخیر تشخیص عفونت های ادراری عنوان کرد و گفت: در صورت استفاده خود سرانه از آنتی بیوتیک ها در آزمایش هایی که از ادرار کودک انجام می شود عفونت های ادراری نهفته می ماند و در دراز مدت عوارض زیادی را بوجود می آورد.
وی میزان شیوع عفونت های ادراری در نوزادن پسر را دو و چهار دهم و دختران را 4 و هشت دهم درصد اعلام کرد و افزود: از سن یک سالگی به بعد نیز امکان ابتلا به این بیماری در کودکان دختر 8 برابر افزایش می یابد.
دکتر حیدری خاطر نشان کرد: در صورت عدم ختنه به موقع نوزاد پسر امکان بروز عفونت ادراری تا 10 برابر افزایش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha