سلامت نیوز :فعالیت‌های بدنی منظم چه به صورت ملایم و چه تند، از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، پیشگیری و به كنترل كلسترول خون و دیابت كمك می‌كند.
 دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: هرچه شدت فعالیت‌های ورزشی بیشتر باشد، فواید بیشتری نیز دارد و فعالیت متوسط و متداوم به حفظ سلامت قلب و عروق كمك می‌كند.
بنابراین گزارش، افرادی كه چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شكمی دارند، برای گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی و سكته‌ها مستعدترند، حتی اگر هیچ كدام از عوامل خطر دیگر در آن‌ها وجود نداشته باشد و این افراد می‌توانند با ورزش‌های متعادل از این امر جلوگیری كنند.
این گزارش حاكیست: افزایش وزن سبب افزایش كار قلب می‌شود و زمینه بروز دیابت را هم فراهم می‌كند. ممكن است افراد چاق یا دارای اضافه وزن برای كاهش وزن خود مشكلات زیادی داشته باشند اما این افراد باید به یاد داشته باشند كه حتی كاهش مقدار كمی از وزن بدن به آنها در كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی كمك خواهد كرد.
بنابراعلام دفتر آموزش و ارتقاء سلامت، دیابت نیز از عواملی است كه به شدت افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌كند و حتی در شرایطی كه میزان قند خون كنترل شده باشد، هنوز درصدی از خطر ابتلا به این بیماری‌ها در فرد دیابتی وجود دارد.
براساس این گزارش، ورزش همچنین می‌تواند استرس را كه خود عاملی در ایجاد بیماری قلبی است كم كند و متخصصان پیشنهاد می‌كنند، افراد حداقل 30 تا 60 دقیقه فعالیت جسمی نسبتاً فشرده در اغلب روزهای هفته داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha