شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: 28099
سلامت نیوز :رئیس شبكه دامپزشكی بیرجند گفت: محموله‌ای به وزن 5 هزار كیلوگرم حاوی گوشت و آلایش مرغ (جگر و ران مرغ) ضبط و پس از طی مراحل قانونی در این شهرستان معدوم شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی، سعید افتخاری‌مقدم اظهار داشت: پس از نمونه‌گیری از این محموله و براساس نتایج دریافتی از آزمایشگاه مركزی اداره كل دامپزشكی خراسان جنوبی و احراز آلودگی میكروبی محموله مذكور غیرقابل مصرف تشخیص داده شده و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
وی افزود: این محموله از خارج استان به مقصد بیرجند حمل شده بود و با توجه به عدم رعایت شرایط بهداشتی در ابتدای ورود به شهرستان توقیف و طی مراحل قانونی در حضور صاحب محموله و نماینده دادستانی معدوم شد.
رئیس شبكه دامپزشكی بیرجند همچنین از ضبط و معدوم‌سازی یك محموله به مقدار 2 تن و 335كیلوگرم گوشت گوساله غیر بهداشتی طی هفته گذشته در بیرجند خبر داد.
افتخاری‌مقدم یادآور شد: اكیپ‌های سیار نظارت بهداشتی دامپزشكی شهرستان به صورت جدی از مراكز عرضه، رستوران‌ها، سردخانه‌ها، كشتارگاه‌ها و اصنافی كه از فرآورده‌های خام دامی در تولیداتشان استفاده میكنند بازدید به عمل می‌آورند.
وی افزود: در این راستا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با متخلفان برابر قوانین و مقررات برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha