شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 28105
سلامت نیوز :رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت : زانو در پای انسان برای این آفریده نشده است که فرد تا ساعت ها به صورت چهار زانو بنشیند .
 
دکتر غلامعلی عکاشه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت : متاسفانه برخی از هموطنان تا ساعت ها چهار زانو می نشینند که در صورت تداوم، باعث تسریع در تخریب مفصل زانو می شود و به همین علت جوانانی را می بینیم که با وجود سن پایینی که دارند دچار زانو درد می شوند.
وی گفت : زانو همچون هر مفصل دیگری در بدن انسان دچار تخریب می شود و این تخریب تدریجی نیز اجتناب ناپذیر است اما باید تلاش کنیم تا این تخریب را به تعویق بیاندازیم.
عکاشه با بیان اینکه بسیاری از افراد قبل ازسنین کهولت به آرتروز دچار می شوند، گفت : درد در ناحیه مفصل و ابتلا به آرتروز در سنین 70 و 80 سالگی ایجاد می شود و باید حداقل ، افراد را به مرحله ای رساند که زودتر از این سن دچار درد مفصل نشوند.
این متخصص ارتوپدی در ادامه ، اضافه وزن ، استفاده نامناسب از اعضای بدن از جمله زانو ها و همچنین عدم تحرک و ورزش نکردن را از عوامل مهم بروز زود هنگام تخریب مفاصل عنوان کرد.
وی تخریب مفاصل در زنان را بیشتر از مردان عنوان کرد و گفت: زنان به علت وضعیت فیزیولوژیکی از جمله ابتلاء به یائسگی و همچنین زایمان های مکرر بیشتر از مردان مستعد تخریب مفاصل در ناحیه لگن ، مچ پا و زانو هستند .
وی در ادامه افزود : از سوی دیگر زنان کمتر از مردان ورزش می کنند و همچنین چاقی در آنها بیشتر از مردان است و به همین علت باید تدابیری بیاندیشند تا به مشکلات مفاصل در سنین پایین دچار نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha