سلامت نیوز :بر اساس مطالعات انجام شده حتی در شرایط فعلی اقتصاد سلامت در كشور، امكان تحت پوشش قرار گرفتن همه بیماران سرطان سینه كه نیاز به هرسپتین دارند، وجود دارد.
 
دكتر محمدعلی محققی رییس شبكه تحقیقات سرطان كشور با اعلام این خبر گفت: برای عملی شدن برنامه پوشش همگانی بیماران سرطان سینه، به خصوص آن دسته از بیماران كه نیازمند داروی هرسپتین هستند باید زیرساخت‌های تشخیصی كاملاً تحكیم شوند كه عادلانه‌ترین و مناسب‌ترین اقدام در این راستا تنظیم پروتكل‌های درمانی برحسب واقعیت‌های نظام سلامت كشور و راهكارهای علمی است كه در شبكه تحقیقات سرطان كشور در حال تدوین است.
وی افزود: تدوین این پروتكل‌ها تشخیص‌ها را دقیق‌تر كرده و موجب جلوگیری از مواردی نظیر دریافت دارو توسط بیماری كه نیاز ندارد می‌شود.
وی با اعلام این كه 50 تا 60 درصد این مسیر تاكنون طی شده است، اظهار داشت: شبكه‌ای برای پوشش قرار دادن این گروه از بیماران در حال تنظیم است، زیرا داروی هرسپتین دارویی است كه گروه كوچكی از بیماران سرطان سینه به آن نیاز پیدا می‌كنند.
دكتر محققی با اعلام این كه در بدبینانه‌ترین حالت حدود 20 درصد از بیماران نیازمند، به هرسپتین دسترسی نمی‌یابند، گفت: با تدوین و ابلاغ پروتكل‌های درمانی این معضل نیز برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha