سلامت نیوز :یك فوق‌تخصص اطفال گفت: استفاده از كامپیوتر یكی از دلایل مهم كم‌تحركی و بی اشتهایی كودكان است و استفاده طولانی مدت از این دستگاه، عوارضی مانند ناراحتی‌های قلبی و مفصلی را برای كودكان به وجود می‌آورد.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه كم‌تحركی در اطفال عوارض زیادی را در آنها به وجود می‌آورد، اظهار داشت: كم تحركی موجب می‌شود كه گردش خون به خوبی انجام نشود و همین مسئله مانع خونرسانی مناسب به اعضای بدن می‌شود كه در نهایت هر عضو از بدن نمی‌تواند كار خود را به خوبی انجام دهد.

وی گفت: در حال حاضر استفاده از كامپیوتر یكی از مهمترین دلایل كم‌تحركی و بی اشتهایی در كودكان به شمار می‌رود؛ استفاده طولانی مدت از این دستگاه عوارضی مانند ناراحتی‌های قلبی و مفصلی را برای كودكان به وجود می‌آورد.

این فوق‌تخصص اطفال دیر هضم شدن غذا را یكی دیگر از عوارض كم‌تحركی در كودكان دانست و خاطرنشان كرد: این مسئله در كودكان بالای 2 سال بیشتر دیده می‌شود از این رو زمانی كه كودك كم تحرك باشد غذا دیر هضم خواهد شد و همین مسئله چاقی در كودكان را تشدید كرده كه در نهایت درد‌های مفصلی را به وجود می‌آورد.

هاشمی خاطرنشان كرد: ورزش‌هایی نظیر فوتبال، والیبال و ژیمناستیك از جمله ورزش‌هایی است كه توصیه می‌شود كودكان آنها را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha