یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 28121
سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: بادام یكی از مغزهای با ارزش است كه برای افزایش حافظه دانش‌آموزان به خصوص كنكوری‌ها مفید است.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: مصرف میان‌وعده برای دانش‌آموزان و داوطلبان كنكور بسیار اهمیت دارد.

وی گفت: استفاده از میان وعده‌های سبك و مغذی مانند میوه‌ها، آبمیوه‌های طبیعی، شیر و مغزها برای از بین بردن خستگی دانش‌آموزان مفید است.

این متخصص تغذیه با بیان اینكه بادام از مغزهای بسیار با ارزش است، اضافه كرد: بادام برای افزایش حافظه دانش‌آموزان بسیار مفید است؛ می‌توان بادام را در طول شب خیساند و صبح پوست آن را جدا كرد و با عسل یا شیر مصرف كرد.

صفوی افزود: دانش‌آموزان در وعده‌های غذایی از كربوهیدات‌هایی مانند نان، غلات و سبوس مصرف كنند به دلیل آنكه قند آن به مرور زمان وارد خون می‌شود.

وی بیان داشت: دانش‌آموزان كنكوری از لبنیاتی مانند ماست و شیر به دلیل كلسیم فراوانی كه دارد و برای بسیناپس‌های عصبی مفید است؛ استفاده كنند زیرا این مواد موجب آرامش اعصاب در دانش‌آموزان می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینكه مصرف لبنیات موجب بروز آرامش در كنكوری‌ها می‌شود، اظهار داشت: ماست به دلیل داشتن اسید لاكتیك موجب آرامش و كاهش استرس در دانش‌آموزان می‌شود.

صفوی گفت: دانش‌آموزان باید دقت كنند كه با شكم خالی به جلسه امتحان نرود چون گرسنگی باعث عدم تمركز آنها در جلسه امتحان می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha