سلامت نیوز : رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: مسواك زدن صحیح در بهداشت دهان نقش بسیار موثرتری نسبت به خمیردندان دارد به طوری كه حتی بدون خمیردندان هم می‌تواند پلاك دندان‌ها را از بین ببرد.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: افراد در صورتی كه عمل مكانیكی مسواك زدن را درست انجام دهند می‌توانند حتی بدون خمیردندان پلاك دندان‌های خود را از بین ببرند و شرط اصلی بهداشت دهان و دندان از بین بردن پلاك‌های دندانی است.

وی افزود: بعضی افراد نیز تنها خمیر دندان فراوان بر روی مسواك خود استفاده می‌كنند و عمل مكانیكی مسواك زدن را با عدم رعایت اصول استاندارد بهداشت دهان و دندان انجام می‌دهند كه منجر به پاك نشدن دندان‌ها می‌شود.

گلپایگانی تصریح كرد: روش مسواك زدن همانند روش پاكیزگی دست و صورت است و در این راستا تنها بهره گیری از صابون و كف فراوان برای تمیزی دست‌ها كافی نیست بلكه باید دست‌ها را با عمل مكانیكی و به هم مالیدن كه با استفاده از مواد شوینده از جمله صابون صورت می‌پذیرد تمیز كرد و بهداشت دندان‌ها نیز در وهله نخست باید با عمل مكانیكی صحیح مسواك زدن برای از بین بردن پلاك دندانی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان كرد: در مراحل بعدی باید ماده فلوراید كه برای تقویت و مقاوم سازی دندان‌ها و لثه‌ها صورت می‌پذیرد مورد توجه قرار گیرد كه در این زمینه نیز در صورت استفاده نكردن از خمیردندان افراد می‌توانند از آب نمك استفاده كنند زیرا آب دارای فلوراید است و نمك نیز عمل ضدعفونی كردن دندان‌ها را انجام می‌‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha