عوامل مختلفی درشكنندگی ناخنها اثر می‌گذارند كه از علت شایع و مهم آن تماس زیاد دست و ناخن ها با آب،مواد شیمیایی و شوینده است.

سلامت نیوز : عوامل مختلفی درشكنندگی ناخنها اثر می‌گذارند كه از علت شایع و مهم آن تماس زیاد دست و ناخن ها با آب،مواد شیمیایی و شوینده است.
زهرا حلاجی متخصص پوست ومو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:از علل شایع و مهم شكنندگی ناخن ها،تماس دستها و ناخن ها با آب،مواد شوینده و مواد شیمیایی كه این مشكل بیشتر در زنان خانه دار، آرایشگرها و افرادی كه با مواد شیمیایی در تماس هستند رخ می دهد.

وی با اشاره به اینكه شكنندگی ناخن ها بیشتر در ناخن هایی كه بلند هستند،اتفاق می افتد افزود:دستكاری ناخن ها،استفاده مكرر از پاك كننده های لاك ناخن و مواد آرایشی ناخن ها در ایجاد شكنندگی ناخن ها تاثیر دارد.

این متخصص عنوان كرد:برخی بیماری های پوستی مانند لیكن پلان ها و بیماری هایی كه در ناخن ایجاد می شود هم می تواند باعث شكنندگی ناخن ها شود.

وی گفت:عفونت های قارچی می‌تواند در تغییر قوام ناخن ها اثر بگذارد و استحكام آنها را كاهش دهد.

*كمبود پروتئین ها،آهن و كلسیم در شكنندگی ناخن ها تاثیر دارد

حلاجی خاطرنشان كرد:كمبود مواد غذایی مانند پروتئین ها‌،آهن و گاهی كلسیم می تواند باعث شكنندگی ناخن ها شوند.

وی تاكید كرد:شكنندگی ناخن ها می‌تواند از ضایعات زیرناخنی ایجاد شود به ویژه اگر شكنندگی محدوده به یك ناخن باشد.

حلاجی به افرادی كه دچار شكنندگی ناخن ها هستند،توصیه كرد و گفت:استفاده از آب،مواد شوینده و شیمیایی را باید كاهش داده و همچنین از دستكاری ناخن ها خودداری كرده و همچنین استفاده از رژیم غذایی مناسب در درمان شكنندگی ناخن ها اثر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha