رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس شواهد و گزارشها از وضعیت كنونی خرابی‌های ژاپن مسئولان این كشور در زمینه بازتوانی بعد از سونامی این كشور ضعیف عمل كردند.

 سلامت نیوز : رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بر اساس شواهد و گزارشها از وضعیت كنونی خرابی‌های ژاپن مسئولان این كشور در زمینه بازتوانی بعد از سونامی این كشور ضعیف عمل كردند.

محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بر اساس شواهد پرسنل جمعیت هلال احمر كه با اعضای صلیب سرخ بین‌المللی در ژاپن حضور داشت ژاپنی‌ها هنوز درگیر مشكلات عدیده اجساد و كشته‌شدگان این سونامی هستند.

وی افزود: بعد از گذشت بیش از 2 ماه از سونامی بزرگ ژاپن هنوز بوی تعفن اجساد به دلیل عدم جمع‌آوری آنان به شدت به مشام می‌رسد و هم اكنون نیز خودروها، منازل و ساختمان‌های آسیب دیده در وضعیت تخریب و خرابی روزهای اولیه هستند.

مظفر با اشاره به اینكه ژاپنی‌ها بر اساس شواهد مذكور در بحث مقابله و بازتوانی ضعیف عمل كرده‌اند، گفت: وضعیت خرابی‌ها و خسارات در ژاپن به مانند وضعیت 2 ماه قبل همانند زمان حادثه گزارش می‌شود.

زلزله و تسونامی بزرگ ژاپن با بزرگای 8.9 در مقیاس امواج درونی زمین در روز جمعه 20 اسفند سال 89 در 125 كیلومتری شرق ساحل هونشو ژاپن و 380 كیلومتری توكیو بخش‌های وسیعی از ژاپن و قسمت‌هایی از شرق چین و روسیه را به لرزه درآورد و خسارات بی‌سابقه‌ای را به ژاپن وارد كرد به طوری كه بر اثر تلفات این زلزله كه بزرگترین زلزله ثبت شده در تاریخ ژاپن و پنجمین زلزله شدید از سال 1900 میلادی است بیش چندین هزار نفر كشته و ناپدید شدند و دولت ژاپن نیز پس از وقوع این زلزله اعلام وضع فوق العاده كرد و سامانه‌های حمل و نقل مترو، كشتی رانی و قطارهای سریع السیر فعالیت خود را متوقف كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha