سلامت نیوز : مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی از تبدیل وضعیت پرسنل شركتی بیمارستا‌ن‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور به قراردادی شبه پیمانی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، مریم قربانپور با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید وزارت بهداشت كه به دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور ابلاغ شده است از این پس نیروهای شركتی شاغل در بیمارستان‌ها و مراكز درمانی باید به نیروهای قراردادی شبه پیمانی تبدیل شوند.

وی افزود: تبدیل وضعیت نیروهای شركتی به تبصره 3 از مباحث جدیدی است كه اكنون با بحث استخدام پرستاران همزمان مطرح شده است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تصریح كرد: از آنجایی كه دستور تبدیل وضعیت نیروهای شركتی به قراردادی صادر شده این اقدام حجم كاری مجددی را به سیستم دانشگاهها وارد می‌كند زیرا این نیروها نیز برای تبدیل به نیروهای قراردادی باید فرآیند گزینش و استعلام ها را طی كنند.

وی تاكید كرد: رسیدگی به وضعیت نیروهای شركتی بار گزینشی دیگری را علاوه بر استخدام 23 هزار نیرو برای دانشگاه‌ها ایجاد كرده است و از سوی دیگر تبدیل وضعیت نیروهای شركتی به قراردادی بحث استخدام پرستاران را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

قربانپور با اشاره به بخشنامه جدید وزارت بهداشت در مورد بكارگیری نیروهای شركتی، گفت: بر این اساس طرف قرارداد شدن بیمارستان‌ها با شركت‌ها ممنوع شده و از این پس هیچ بیمارستانی نباید به شركت‌ها تابعیت و وابستگی داشته باشد. یعنی تمام پرسنل بیمارستانی شركتی حتی نیروهای خدماتی باید به نیروهای قراردادی تبصره 3 تبدیل وضعیت دهند.

وی خاطرنشان كرد: نیروهایی كه به این صورت تبدیل وضع می‌یابند مشمول دستورالعمل تبصره 3 ماده 2 آیین نامه اجرایی كاركنان غیر هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشكی هستند كه با این اقدام وضعیت نیروهای شركتی بهبود یافته و گامی رو به جلو محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha