سلامت نیوز : متخصصان انگلیسی اعلام كردند نوعی دارو كه برای درمان چاقی تولید شده است، می‌تواند برای مقابله با نوع كشنده‌ای از سرطان پروستات مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در دانشگاه كمبریج معتقدند این داروی آزمایشی كه برای كنترل متابولیسم در بدن تولید شده همچنین می‌تواند رشد سلولهای سرطانی در غده پروستات را متوقف كند.

به گزارش روزنامه تلگراف، پزشكان انگلیسی امیدوار هستند كه این یافته مفید و موفقیت آمیز در آینده بتواند این سرطان كشنده را به یك بیماری قابل كنترل تبدیل كند.

طبق آمار رسمی انگلیس، در این كشور سالانه 10 هزار مرد بر اثر ابتلا به این نوع از سرطان پروستات جان خود را از دست می‌دهند.

دكتر «یان میلز» و تیم پزشكی وی در این مطالعات دریافته‌اند كه رشد سلولهای سرطانی در غده پروستات در اثر فعالیت ژنی صورت می‌گیرد كه این ژن عامل تولید آنزیم CAMKK2 است. این آنزیم در واقع در متابولیسم نقش دارد و همچنین به طور موثر سوخت لازم برای سلولهای سرطانی و رشد آنها را تولید می‌كند.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه كمبریج دریافته‌اند كه اگر تولید این تركیب را متوقف كنند، می‌توانند رشد تومور را نیز كندتر كرده و یا حتی متوقف سازند. نمونه اولیه نوعی داروی مقابله با چاقی موسوم به STO 609 همین تاثیر را دارد و دكتر میلز در این بررسی‌ها تاكید كرد كه این دارو می‌تواند روش درمان سرطان پروستات را متحول سازد.

این پزشك انگلیسی یادآورشد: سرطان پروستات سرطانی است كه به كندی پیشروی می‌كند اما اگر بتوانیم سرعت رشد آن را بیشتر از آنچه كه هست كاهش دهیم، موفق می‌شویم آن را از یك بیماری كشنده به یك بیماری مزمن كه قابل كنترل است تبدیل كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha