سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی تنوع زیستی 22 می 2011 برابر با 1 خرداد ماه جاری تمامی بخش های جوامع را ترغیب نمود تا به خاطرآینده مشترک بشریت نسبت به مدیریت، حفاظت و توسعه پایدار تمامی گونه های جنگل ها تجدید عهد نمایند.

 در پیام بان کی مون آمده است گرامی داشت روز بین المللی تنوع زیستی امسال مصادف گردید با سال بین المللی جنگل ها 2011که به وسیله مجمع عمومی ملل متحد اعلام شده است برای آموزش جامعه جهانی در باره ارزش جنگل ها همچنین یادآوری در باره هزینه گزاف اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی از بین بردن آن ها.

 دیبرکل می گوید ارزش جنگل ها بسیار زیاد است. جنگل ها آب را جذب و انبار می کنند، خاک را حفظ کرده، میزبان تنوع زیستی هستند و کمک شایانی به نظم دادن اقلیم  و گازهای گلخانه ای می کنند که موجب تغییرات آب و هوایی می شوند.

ایشان می افزاید جنگل ها موجب سود برای کسب و کار بین المللی شده و در آمد اساسی و منابع برای میلیون ها نفرازفقیرترین انسان های جهان ارایه می دهند. در عین حال برخلاف درک روز افزون ما نسبت به اینکه چقدر از جنگل ها منفعت به ما می رسد، جنگل ها با سرعت هشدار دهنده ای در حال نابودی هستند. بان کی مون می گوید روز بین المللی تنوع زیستی امسال تاکید بر نیازبه اقدام فوری برای حفظ جنگل ها دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha