تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستانهای دولتی باعث شده که این مراکز درمانی در تهیه فیلمهای رادیولوژی دچار مشکل و کمبود شوند به طوریکه مجبورند بیماران سرپایی را به بیرون از بیمارستان ارجاع دهند.
به گزارش مهر، تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات مراکز درمانی باعث شده که بیمارستانهای دولتی در تهیه و تامین برخی تجهیزات و نیازهای روزانه خود دچار مشکل شوند که نتیجه آن سرگردانی بیماران و مراجعان این قبیل بیمارستانهاست.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان مفید حدود یک ماه است که فیلم رادیولوژی ندارد و در نتیجه بیماران سرپایی این بیمارستان مجبورند برای تهیه فیلم به خارج از این مرکز درمانی بروند. در حالی که بیماران و مراجعان این بیمارستان همگی کودک هستند، در نتیجه مشکلات عدیده ای را متوجه این قبیل بیماران می سازد.

یکی از والدین کودکی که فرزندش به شدت بیمار بوده و پزشک برای تشخیص علت بیماری، گرفتن عکس رادیولوژی را برای این کودک نوشته بود، در انتقاد از نبود فیلم رادیولوژی گفت: مسئول بخش به من گفت که بروم بیرون از بیمارستان عکس رادیولوژی بگریم. فرزند من که به شدت بی حال و بیمار است، چرا باید با بردن و آوردن در مسیر بیمارستان، بیشتر عذاب بکشد.

وزیر بهداشت نیز اخیرا از تاخیر طولانی مدت بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستانها گلایه کرده و عنوان داشته بود که بیشتر مشکلات متوجه بدهیهای معوقه بیمه ها است در حالی که کارانه پرستاران، پزشکان، پرسنل و دیگر هزینه ها مثل هزینه آب، برق، گاز باید به موقع پرداخت شود.

در تماس با بخش رادیولوژی بیمارستان مفید ، مطلع شدیم که نبود فیلم رادیولوژی در این بیمارستان به دلیل بدهی به شرکت تامین کننده این فیلمها بوده است. البته با توجه به وجود دستگاه پکس (pacs) در این بیمارستان، بیماران بستری هیچ مشکلی ندارند و تنها بیماران سرپایی مجبورند برای تهیه فیلم رادیولوژی به خارج از بیمارستان بروند.

دکتر ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران نیز چندی پیش عنوان داشته بود که هزینه های درمان در دنیا روز به روز گران می شود و این دست ما نیست.

وی با اشاره به اینکه بیمارستانهای دولتی مطالبات زیادی از بیمه ها دارند که به موقع پرداخت نمی شود، گفته بود که همین مسئله باعث ورشکستگی بیمارستانها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha