یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 28146

كارشناسان تغذیه تاكید دارند كه رژیم غذایی حاوی چربی اندك خطر ابتلا به بیماری دیابت را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

یك اقدام موثر برای كاهش خطر ابتلا به دیابت
سلامت نیوز :كارشناسان تغذیه تاكید دارند كه رژیم غذایی حاوی چربی اندك خطر ابتلا به بیماری دیابت را تا حد زیادی كاهش می‌دهد.

به گزارش  ایسنا، این كارشناسان معتقدند كه همین تغییر كوچك در رژیم غذایی روزانه حتی در صورتی كه فرد وزن خود را هم كاهش ندهد، می‌تواند تاثیر بسیار مهمی در پیشگیری از دیابت داشته باشد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، در یك مطالعه جدید 69 فرد سالم و یا مبتلا به اضافه وزن كه هیچ كدام بیماری دیابت نداشتند اما در معرض ابتلا بودند مورد بررسی قرار گرفتند. از این افراد خواسته شد رژیم‌های غذایی را دنبال كنند كه به تدریج از مقدار چربی و كربوهیدرات‌ آنها طی هشت هفته كاسته شود.

به گزارش ایسنا، دكتر باربارا گوور، استاد دپارتمان علوم تغذیه دانشگاه آلاباما در این باره گفت: در طول این هشت هفته معلوم شد در گروهی كه مقدار چربی مصرفی را در رژیم غذایی خود كاهش داده بودند تحمل گلوكز و حساسیت انسولینی بهبود پیدا كرد و در صورتی كه این فاكتور بهبود پیدا كنند در واقع خطر ابتلا به دیابت در فرد كاهش می‌یابد.

استاد گوور همچنین افزود: جنبه خاص و منحصر به فرد این مطالعه آن است كه این تاثیرات مستقل از كاهش وزن اتفاق می‌افتد.

وی تصریح كرد: برای اكثر مردم كم كردن وزن، كار بسیار دشواری است و ویژگی منحصر به فرد این یافته آن است كه توجه به كیفیت رژیم غذایی به جای كمیت آن می‌تواند تاثیر كاملا متفاوتی در خطر بروز دیابت نوع دوم داشته باشد.

این یافته در مجله آمریكایی تغذیه بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha