سلامت نیوز :متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماران مبتلا به ام اس برای پیشگیری از تشدید علایم بیماری شان در فصل گرما، كمتر از منزل خارج شوند.
 
دكتر علی رمضانی  در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل مختلفی از جمله قرار گرفتن در گرما و كمبود ویتامین دی به ویژه در سنین زیر 15 سال، احتمال ابتلا به بیماری ام اس را در افراد افزایش می دهد.
وی به نقش استرس در بروز این بیماری اشاره كرد و افزود: شدت حملات بیمارانی كه در معرض استرس قرار می گیرند، در ابتلا به این بیماری بیشتر است.
رمضانی اظهار داشت: شایع ترین نشانه ام اس، درگیری عصب چشمی است كه بیمار با مشكل تاری دید مواجه شده كه در این هنگام به پزشك مراجعه می كند.
به گفته وی، بیمار برای چند روز یا چند هفته، دچار تاری دید در هر دو چشم یا یك چشم خود می شود و ممكن است تاری دید با درمان برطرف شود و بیمار احساس بهبودی كند، اما با انجام معاینه، پزشك متوجه التهابات عصب چشمی می شود و با بررسی های بیشتر، بیماری ام اس تشخیص داده می شود.
این پزشك، ضعف در اندام، احساس گزگز و خواب رفتن دست، احساس بی حسی در پاها تا ناحیه كمر و عدم تعادل و اختلال در راه رفتن را از علایم بروز بیماری ام اس عنوان كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha