سلامت نیوز : كارشناسان بهداشتی ادعا كرده‌اند كه سایت‌های شبكه‌ای اجتماعی مثل فیس بوك عامل افزایش شیوع بیماری‌های مقاربتی بین نوجوانان و جوانان آمریكایی در سالهای اخیر است.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان می‌گویند علت این افزایش، عدم توجه كاربران این سایت‌ها برای مراقبت از خود و اقدامات محافظتی است.

به گفته این كارشناسان، ارتباطات و آشنایی‌هایی كه از این طریق بین افراد ایجاد می‌شوند به دلیل این كه شناخت صحیحی از یكدیگر ندارند، می‌تواند پیامدهای نامطلوبی برای آنها داشته باشد.

روزنامه دیلی میل در این باره گزارش داد: طبق آمار دپارتمان سلامت سمینول در فلوریدا، نرخ ابتلا به بیماری سیفیلیس طی سال گذشته در این كشور 200 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، همچنین براساس این آمار یك بیماری مقاربتی دیگر موسوم به كلامیدیا نیز در سالهای اخیر در این كشور افزایش یافته است به طوری كه در هر سال بین 3 تا 4 میلیون مورد جدید ابتلا به این بیماری گزارش می‌شود. به همین ترتیب پیش‌بینی می‌شود كه 50 درصد از كل مردم آمریكا در دوره‌ای از زندگی خود به ویروس پاپیلومای انسانی مبتلا می‌شوند.

به گفته مقامات بهداشتی آمریكا، این بیماران اغلب بین 14 تا 24 دارند و این گروه سنی خیلی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های مقاربتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha