یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 28158
سلامت نیوز :رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: پیوند های كبد انجام شده در شیراز بیش از 10 برابر كل كشور است.
 دكتر محمد هادی ایمانیه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تاكنون یك هزار و 120 پیوند كبد در بیمارستان نمازی شیراز انجام شده است و این در حالی است كه تعداد پیوندهای كبد در كل كشور حدود 100 مورد است.
وی افزود : شیراز قطب پیوند اعضا در كشور است و نخستین پیوندهای كلیه ، كبد ، مغز استخوان و لوزالمعده در دانشگاه علوم پزشكی شیراز انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز اظهار داشت: تاكنون 2 هزار و 500 پیوند كلیه در شیرا زانجام شده است كه بیش از 50 درصد آنها از افراد مرگ مغزی بوده و این در شرایطی است كه در حال حاضر در دنیا معامله پیوند اعضا رواج پیدا كرده است.
دكتر ایمانیه تصریح كرد: شیراز علاوه بر فعالیت قابل توجه علمی در زمینه پیوند عضو در راستای توجه به اخلاق در این زمینه نیز مثال زدنی است ،  به گونه ای كه می توان گفت هیچ پیوندی از طریق خرید و فروش عضو در شیراز انجام نمی شود.
وی گفت : شیراز به دلیل توانایی علمی در زمینه پزشكی و پیوند عضو توانایی جذب توریسم به منظور درمان را دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: بیمارستان پیوند ابن سینا با كمك انجمن حمایت از بیماران كبدی در شیراز در حال ساخت است كه راه اندازی آن می تواند نقش موثری در جذب توریسم از كشورهای منطقه و حتی سایر نقاط دنیا داشته باشد.
وی بیان كرد: كل هزینه مورد نیاز ساخت این بیمارستان 50 میلیارد تومان است كه 30 میلیارد تومان آن باید تامین شود پیش بینی می شود در سال 92 به بهره برداری برسد.
 
دكتر ایمانیه گفت : سال گذشته در شیراز 250 پیوند كبد انجام شده است كه این میزان از یك موسسه بزرگ پیوند در آمریكا كه 143 پیوند داشته بیشتر است. پیوند عضو علاوه بر بازگرداندن سلامتی به افراد، موجب جلوگیری از ایجاد مشكل و حتی از هم پاشیده شدن خانواده ها می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha