یك فوق‌تخصص اطفال گفت: چین‌های زیر گردن نوزادان بهترین محل برای رشد میكروب‌ است و تمیز نكردن این قسمت از بدن نوزادان موجب رشد قارچ شده و در نهایت منجر به اگزمای پوستی می‌شود.

سلامت نیوز :  یك فوق‌تخصص اطفال گفت: چین‌های زیر گردن نوزادان بهترین محل برای رشد میكروب‌ است و تمیز نكردن این قسمت از بدن نوزادان موجب رشد قارچ شده و در نهایت منجر به اگزمای پوستی می‌شود.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه چین‌های گردن و زیر بغل نوزاد بهترین محل برای رشد میكروب‌ و قارچ‌ها است، اظهار داشت: مراقبت والدین از آنها امری ضروری است.

این فوق‌تخصص اطفال افزود: زمانی كه نوزاد شیر می‌خورد ممكن است شیر از دهانش خارج و به زیر گردن بریزد، این شیر اضافه در چین‌‌های زیر گردن نفوذ كرده و همین مسئله زمینه رشد میكروب را فراهم كرده و موجب عرق جوش كه مجموعه‌ای از دانه‌های ریز صورتی رنگ است، می‌شود.

هاشمی خاطرنشان كرد: توصیه می‌شود والدین برای جلوگیری از چنین عوارضی در نوزاد خود در تمیز نگه داشتن چین‌های گردن و زیر بغل آنها دقت لازم را داشته باشند؛ همچنین با استفاده از پنبه كه آغشته به آب ولرم است این چین‌ها را تمیز كنند؛ بهتر است مادران هنگام شیر دادن دستمالی را بر روی گردن نوزاد بیندازند و اگر شیر به خارج از دهان ریخت فوراً آن را با پنبه آغشته به آب پاك كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha