یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه حفاظت در برابر آفتاب در فصل گرما از اصول اولیه حفاظت از پوست است، گفت: آفتاب مهمترین عامل در ایجاد پیری و سرطان پوست است.

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه حفاظت در برابر آفتاب در فصل گرما از اصول اولیه حفاظت از پوست است، گفت: آفتاب مهمترین عامل در ایجاد پیری و سرطان پوست است.

دكتر رضا قادری در گفت وگو با ایسنا، گفت: پوست با تشکیل دومتر مربع از سطح بدن بزرگترین ارگان بدن است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: پوست اولین سطح دفاعی بدن در برابر عوامل بیرونی است و در تنظیم درجه حرارت بدن و دفع مواد زاید از طریق عروق دخالت دارد.

دكتر قادری با بیان اینکه عروق پوست بیست برابر نیاز تغذیه‌ای بدن است، گفت: عروق پوست از طریق انقباض و انبساط خود باعث تنظیم درجه حرارت بدن می‌شوند.

این متخصص پوست اظهار کرد: ساختمان عروقی بدن به نام گلوموس در پوست انتهای نوک انگشتان، لاله گوش و نوک بینی وجود دارد که در فصل سرما خون را سریعا به قلب می‌رسانند.

وی ادامه داد: با سرد شدن نوک انگشتان به سمت لاله‌ی گوش و نوک بینی، بدن درجه حرارت خود را به بهای از دست دادن درجه حرارت قسمت‌های بدن حفظ می‌کند.

این استاد دانشگاه گفت: یکی از روش‌های مقابله با نور آفتاب استفاده از لباس‌های آستین بلند، کلاه لبه دار و عینک آفتابی است.

دكتر قادری استفاده از ضد آفتاب‌های حداقل فاکتور حفاظتی در برابر نور آفتاب 30 را یکی از روش‌های مقابله با نور آفتاب عنوان کرد.

وی توصیه کرد: افراد حتی الامكان در ساعت اوج گرما (9 تا 16) از خانه بیرون نروند و با عبور از زیر سایه از قرار گرفتن در برابر نور خورشید جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha