سلامت نیوز : در حالی كه رئیس انجمن داروسازان ایران، تأسیس داروخانه توسط هلال احمر را غیر قانونی می‌داند، رئیس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس معتقد است، جمعیت هلال احمر با رعایت ضوابط وزارت بهداشت می‌تواند داروخانه و مركز درمانی تأسیس كند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: جمعیت هلال احمر در عمل یك NGO و سازمان غیر دولتی است كه پشتوانه مردمی دارد و در صورتی كه مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت اخذ كند و با رعایت ضوابط وزارت بهداشت می‌تواند داروخانه هم تأسیس كند كما اینكه این روند سالهاست در كشور وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ البته اگر هلال احمر نیز مانند هر فعال بخش خصوصی و غیر دولتی دیگر بر خلاف ضوابط عمل كند و تخلف داشته باشد وزارت بهداشت به عنوان ناظر می‌تواند با آن برخورد كند‌.

وی گفت: جمعیت هلال احمر در ایران تاكنون برای تأسیس داروخانه و همچنین مراكز درمانی مانند مركز درمانی شرق تهران زیر نظر و در چارچوب ضوابط وزارت بهداشت عمل كرده و از نظر قانون فعالیت هلال احمر در این عرصه‌ها تا زمانی كه ضوابط وزارت بهداشت را رعایت كند هیچ منع قانونی ندارد و این كار در اساسنامه هلال احمر نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha