سلامت نیوز : فرهنگ سازی نهادهای مرتبط نقش موثری در ارتقای فرهنگ رانندگی و ارتقاء سلامت جامعه و كاهش آمار مرگ و میر تصادفات جاده ای دارد.
عضو كمیسیون سلامت و بهداشت راهور ناجا ضمن اشاره به میزان بالای مرگ و میر در كشور به دلیل حوادث جاده ای و رانندگی گفت: اطلاع رسانی نقش موثری در افزایش فرهنگ مردم در خصوص رانندگی صحیح و رعایت قوانین دارد.
سرهنگ علی اكبر فخار ادامه داد: راهور ناجا برای ترویج فرهنگ صحیح رانندگی برنامه های مختلفی را در پیش دبستانی ها، مدارس و دانشگاه ها و در طرح همیار پلیس در نظر گرفته است كه با ارائه بروشورهای آموزشی، CD و بنرهای تبلیغاتی سعی داریم آموزش های پایه ای را فرهنگ سازی كنیم.
وی با اشاره به شعار راهنمایی و رانندگی راهور ناجا در سال 90 كه «رانندگی بهتر، ایمنی بیشتر، آرامش سفر» در نظر گرفته شده است، گفت: تمامی نهادهای مرتبط باید سعی كنند تا آگاهی مردم را در این زمینه افزایش دهند و در همین زمینه راهور ناجا با برگزاری مسابقه بزرگ پیامكی با عنوان "صحیح برانید، سلامت بمانید" در طول سال 90 سعی در فرهنگ سازی بیشتر داشته و تمامی شهروندان می توانند با ارسال پیامك به شماره 2000005 در این مسابقه شركت و نظرات خود را در این خصوص ارائه دهند.
عضو كمیسیون سلامت وبهداشت راهور ناجا خاطر نشان كرد: برنامه ریزی های آموزشی نقش مهمی در میزان فرهنگ جامعه دارد كه امیدواریم با اجرایی شدن این گونه برنامه ها شاهدارتقاء سلامت جامعه باشیم.
بر اساس این گزارش در همین رابطه دكتر میعادفر معاون طرح و توسعه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیز به خبرنگار وب دا در خصوص میزان مرگ و میر تصادفات رانندگی گفت: در سال گذشته 23 هزار نفر بر اثر تصادفات، جان خود را از دست دادند و متاسفانه این آمار نشان دهنده افزایش تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته است.
وی افزود: 64 درصد كشته‌های تصادفات مربوط به جاده‌های برون شهری، 24،6 درصد در جاده‌های درون شهری، 11،1 درصد در جاده‌های روستایی و محل تصادف 0،3 درصد موارد نامعلوم بوده است./204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha