سلامت نیوز : تجهیزات پزشکی که اخیرا به صورت تلفنی با عنوان طرح ملی كنترل سلامت در سطح كشور توسط برخی سودجویان به فروش می رسد، غیر استاندارد بوده و مجوز وزارت بهداشت ندارد.
کارشناس مسئول اداره غدد و متابولیک مرکز مدیریت بیماری غیر واگیر وزارت بهداشت ، گفت : اخیرا گزارش شده است كه برخی شرکت های خصوصی با تماس تلفنی به منازل افراد، به فروش تجهیزاتی مانند دستگاه سنجش قند و فشار خون به صورت تحویل درب منزل ، اقدام می کنند .
دكتر علیرضا مهدوی با اشاره به این که این شرکت ها اگر چه ممکن است مجوز فروش را اخذ کرده باشند اما محصولات آنها غالباً فاقد مجوز اداره كل آزمایشگاه های وزارت بهداشت هستند، ادامه داد :  اكثر اقلامی که تاکنون به فروش رسیده کیفیت مناسبی ندارند .
وی تاکید کرد :  وسایل مصرفی از جمله نوارهای اندازه گیری قند خون این دستگاهها نیز تنها از همان شركت فروشنده قابل خریداری است و در فروشگاه های معتبر و دارو خانه ها موجود نیست و به همین دلیل نیز اغلب بسیار گرانتر از قیمت واقعی به فروش می رسد.
وی همچنین تصریح کرد : این گونه اقلام فاقد پشتیبانی و خدمات پس از فروش است یا در صورت ارائه كیفیت مطلوبی ندارد.
وی از خانواده ها خواست تجهیزات پزشکی مورد نیازشان را تنها از داروخانه ها و مراکز مجاز فروش تجهیزات پزشكی تهیه کنند.
گفتنی است طی روزهای اخیر افرادی با استفاده از نام وزارت بهداشت با منازل تماس گرفته و با عنوان كردن اجرای  طرح ملی سلامت در سطح كشور اقدام به فروش تجهیزات پزشكی مثل دستگاه كنترل فشار خون و دستگاه تست قند خون غیر استاندارد می كنند.
وزارت بهداشت به هموطنان توصیه می كند در صورت مواجهه با این گونه موارد و دیگر موارد مشابه مراتب را به واحد ارتباط مردمی مدیریت روابط عمومی به شماره های 81453227 و 81453242 اعلام كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha