یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۳
کد خبر: 28187
سلامت نیوز : آیا شما برای به دست آوردن آرامش به غذا خوردن روی می آورید ؟
گاهی اوغات انسان ها برای کاهش استرس و اضطراب به سراغ غذا و تنقلات و شیرینی جات می روند و گاهی حتی بدون آنکه گرسنه باشند غذای زیادی می خورند یا خرده خواری می کنند که نتیجه آن چاق و چاق تر شدن است. اگر شما از این دسته افراد هستید، بهتر است راه دیگری برای آرامش پیدا کنید که با سلامتی شما مغایرت نداشته باشد. دفعه بعد که بدون احساس گرسنگی به سراغ غذا می روید، از خود بپرسید چرا من این راه را برای تسکین خاطر انتخاب کرده ام؟ آیا راه دیگری وجود ندارد ؟
به عنوان مثال :
اگر نگران هستید، نگرانی خود را با دیگران تقسیم کنید، درد دل و مشورت نمایید، راهی برای رفع آن پیدا کنید، نه اینکه نگرانی ها را در خودتان بریزید .
اگر غمگین هستید، کاری بکنید که شاد شوید. همه به دوستان و تفریح نیاز دارند، مطالعه، پیاده روی، صحبت با دوستان، گوش دادن به موسیقی، نقاشی و کارهای دستی و خلاصه هر کاری که موجب شادی شما شود مفید است. قطعا کاری وجود دارد که از انجام آن لذت می برید.
اگر رژیم دارید و از رژیم گرفتن خسته شده اید، دلیل آن را پیدا کنید تا مشکل حل شود. شاید لازم باشد با پزشک یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید، دلیل خستگی شما هر چه باشد آن را حل کنید. وقت خودتان را برای پیدا کردن آرامش در ظرف شیرینی و پاکت چیپس و یخچال تلف نکنید، اینها برایتان سودی ندارند و فقط شما را چاق تر می کنند.
در عوض برنامه ای برای خود بریزید و به حل مشکلات اقدام کنید و شادی خود را افزایش دهید .
منبع:دنیای تغذیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha