سلامت نیوز :شاید در نگاه اول نتایج تحقیق اخیر دانشمدان عجیب به نظر برسد اما یادآوری مرگ می تواند تاثیر مستقیم بر کمک شما به انسانهای محتاج داشته باشد.
محققان دانشگاه اسکس انگلستان به تازگی کشف کرده اند افرادی که به شیوه های شخصی به مرگ و ترک کردن این دنیا فکر می کنند بیش از سایرین دوست دارند در فعالیتهای اجتماعی کمک به افراد محتاج و فقیر شرکت کنند. در نظر سنجی انجام شده توسط این دانشگاه از بیش از 90 نفر خواسته شد تا به سوالات عمومی درباره مرگ پاسخ دهند.

ابتدا از آنها خواسته شد درنظر بگیرند در آپارتمانی گرفتار آتش سوزی شده اند و باید با این قضیه و عکس العملهای احتمالی خانواده شان به مرگ آنها کنار بیایند. بعد از آن مقاله ای به آنها درباره اهدای خون داده شد.

کسانی که جوابهای مفصلی به سوال اول داده بودند ، در پاسخ به سوالاتی که پس از مطالعه مقاله مطرح شد اظهار داشتند در حال حاضر نیاز به خون فراوان و میزان عرضه آن کم است و حاضرند تا در اولین فرصت خون دهند. اما افرادی که چندان اهمیتی به سوال اول و موضوع مرگ خودشان نداده بودند عکس این تصور را داشتند و اهدای خون را چندان جدی نمی دانستند.

لورا بلکی مدیر این تحقیق دانشگاهی در این زمینه می گوید:«برخی از افراد درمورد محدود بودن زندگی شان آگاهی کامل دارند و میدانند در طول زندگی باید تلاش کرد تا شرایط خوبی برای سایرمردم فراهم شود تا آنها هم بتوانند از زندگی شان لذت ببرند.

وقتی فردی درباره مرگ دیدگاه مبهمی دارد نمی تواند چنین رویکردی داشته باشد ولی کسانی که موضوع مرگ خود را حل کرده اند برای کمک به سایرین بیشتر اعلام آمادگی می کنند.آنها افراد اخلاق گرایی هستند وبه ارزشهای زندگی بیشتر واقفند.»
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha