این داروی جدید كه در تركیب با سایر داروهای ضد بازگشت ویروسی ایدز مصرف می‌شود در واقع تكثیر ویرس اچ ‌آی ‌وی را كه موجب بروز ایدز می‌شود، متوقف می‌كند.

سلامت نیوز : سازمان غذا و داروی آمریكا، یك داروی جدید برای درمان ایدز را تایید كرد.

این داروی جدید كه در تركیب با سایر داروهای ضد بازگشت ویروسی ایدز مصرف می‌شود در واقع تكثیر ویرس اچ ‌آی ‌وی را كه موجب بروز  ایدز می‌شود، متوقف می‌كند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نام آزمایشگاهی این دارو كه تولید شركت «جانون جانسون» است، TMC278 و نام پزشكی آن «ریلپیویرین» است.

سازمان غذا و داروی آمریكا در بیانیه‌ای در این باره اعلام كرد: این دارو به ویژه برای بیمارانی تجویز می‌شود كه تاكنون تحت درمان ایدز قرار نگرفته‌اند.

شركت تولیدكننده این دارو اعلام كرد كه محصول جدید با نام تجاری ادورانت وارد بازار خواهد شد و در اختیار پزشكان و بیماران نیازمند قرار خواهد گرفت.

به گفته متخصصان داروسازی، این دارو پس از انجام دو گروه از آزمایشات بالینی روی 1368 شركت كننده بالغ كه پیش از این داروی ایدز دریافت نكرده بودند تایید شده است.

به گزارش ایسنا، در آزمایشات بالینی معلوم شد 83 درصد از بیمارانی كه داروی ریلپیویرین دریافت كردند در بدنشان تكثیر ویروس اچ‌آی‌وی در سطح غیرقابل تشخیصی سركوب شد در صورتی كه در گروه دیگر كه از داروی دیگری به اسم «افا ویرنز» استفاده كرده بودند میزان سركوب تكثیر این ویروس 80 درصد بود.

به گفته متخصصان، شایعترین عوارض جانبی این دارو در بین بیماران مصرف كننده، شامل افسردگی، بی‌خوابی و سردرد  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha