سلامت نیوز :  رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران با تأكید بر اینكه كودكان زیر 6 سال به هیچ وجه نباید از دهانشویه استفاده كنند، گفت: افراد بزرگسال نیز در صورت ضعف مقاومت دندانی با تجویز دندانپزشك باید در هفته فقط یكبار از دهانشویه فلوراید استفاده كنند.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت:‌ مصرف دهانشویه به دلیل مواد شیمیایی به هیچ ‌وجه برای كودكان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود و بزرگسالان می‌توانند در صورت تجویز دندانپزشك به دلیل ضعف مقاومت دندانی از دهانشویه فلوراید 0.2 درصد اما فقط یكبار در هفته استفاده كنند.

وی افزود: افرادی نیز كه از پوسیدگی دندانی رنج می‌برند می‌توانند از دهانشویه‌های 0.05 درصد سدیم فلوراید روزانه فقط یك بار استفاده كنند.

گلپایگانی تصریح كرد: استفاده از دهانشویه به طور مداوم به هیچ‌ وجه توصیه نمی‌شود زیرا دهانشویه‌‌ها دارای مواد شیمیایی هستند و حتی برخی از این دهانشویه‌ها دارای الكل نیز هستند كه باعث مخاط دندانی می‌شود.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران ایران بیان داشت: دهانشویه‌ها نباید برای برطرف كردن بوی دهان یا خارج كردن مواد غذایی استفاده شود بلكه می‌توان از بهترین محلول ضدغفونی‌كننده از جمله آب نمك استفاده كرد.

گلپایگانی خاطرنشان كرد: در مجموع افراد هر چه مواد شیمیایی از جمله دهانشویه‌های مختلف را كمتر برای دندان‌های خود استفاده كنند بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha