سلامت نیوز : معاون وزیر آموزش و پرورش در مورد اجرای آزمایشی طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات) در برخی از مدارس تهران گفت: در نخستین فرصت، طرح «پاد» را به وزیر آموزش و پرورش و معاونانشان ارائه می‌دهیم و اگر عملیاتی كردن این طرح در وزارت آموزش و پرورش نیاز به قانون و مصوبه داشته باشد، مصوبات لازم را در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب می‌كنیم و یكی دو منطقه آموزش و پرورش را برای اجرای طرح مذكور به صورت آزمایشی در نظر می‌گیریم.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در نشستی كه امروز در جمعیت مبارزه با دخانیات برگزار شد، اظهار كرد: كلیت طرح پیشگیری از استعمال دخانیات را قبول داریم و از آن حمایت می‌كنیم، چرا كه باید در آموزش و پرورش به پیشگیری و مصون سازی كودكان و نوجوانان در تمام حوزه‌ها بپردازیم.

وی افزود: در نخستین فرصت، طرح «پاد» را به وزیر آموزش و پرورش و معاونانشان ارائه می‌دهیم و اگر عملیاتی كردن آن در وزارت آموزش و پرورش نیاز به قانون و مصوبه داشته باشد، مصوبات لازم را در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب می‌كنیم و یكی دو منطقه آموزش و پرورش را برای اجرای طرح پاد به صورت آزمایشی در نظر می‌گیریم.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: لازم است، فعالیت‌های آموزش وپرورش را بر اساس اقدامات فرهنگی به منظور تغییر باورها و نگرش‌ها متمركز كنیم، چراكه بهترین شرایط سنی برای تغییر باورها، سنین كودكی و نوجوانی است و یكی از نهادهایی كه دراین سنین با كودكان و نوجوانان سر و كار دارد، آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینكه آموزش و پرورش یك سیستم وارداتی است، اظهار كرد: تاكنون آموزش و پرورش ایران بر انتقال داده‌ها متمركزبوده است نه تغییر نگرش‌ها، رفتارها و باورها، به همین علت كارشناسان به این نتیجه رسیدند كه آموزش و پرورش ایران نیازمند تحول است تا بتوان از این طریق كودكان و نوجوانان را برای زندگی آینده آماده كرد. در این جهت در سال جاری بحث تحول بنیادین آموزش و پرورش مطرح است و در این جهت سند ملی آموزش و پرورش تدوین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: وزیر آموزش و پرورش و معاونان این وزارتخانه در حال بازمهندسی سیستم آموزش و پرورش هستند و رسالت اصلی خود را تحول بنیادین این سیستم می‌دانند.

نوید ادهم در پایان تاكید كرد: لازم است مهارت نه گفتن، برقراری تعامل صحیح، خوب اندیشیدن و خوب زندگی كردن را به كودكان و نوجوانان آموزش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha