سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران به شهرداران مناطق 22 گانه پایتخت اعلام کرد که تابلوهای زاید و نامناسب مطب پزشکان طبق قانون و با حفظ احترام و شأن جامعه پزشکی جمع آوری شود و در صورت امتناع صاحبان حرف پزشکی، موضوع برای رسیدگی به سازمان نظام پزشکی اعلام گردد.
به گزارش مهر، با پیگیری مهندس مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران درباره روند جمع‌آوری برخی از تابلوهای مطب پزشکان تهرانی نتیجه داد و سید محمود جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران طی نامه‌ای به شهرداران مناطق 22 گانه تهران، با اشاره به اعتراض و شکایات سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی به این اقدام، از شهرداران مناطق 22 گانه تهران خواست دستور دهند تا ضمن رعایت کامل قانون و همچنین توجه به شأن و جایگاه پزشکان محترم و حرف وابسته، چنانچه تابلوهای این افراد در تعارض با طرحهای آرام‌سازی و بهسازی معابر باشد، قبل از هر اقدامی نسبت به ارسال و ابلاغ نامه کتبی و اخذ رسید و همچنین ارایه راهنماییهای لازم در خصوص نحوه نصب تابلوی مطب‌ها اقدام لازم به عمل آید و در صورت عدم همکاری در مهلت مقرر، مراتب را جهت اعلام به سازمان نظام پزشکی اعلام نمایند.

مهندس مهدی چمران، 7 اسفند 89 به دعوت هیئت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در جلسه این هیئت مدیره شرکت کرد و از نزدیک در جریان نظرات و مشکلات منتخبان جامعه پزشکی تهران در خصوص مسایل مختلف شهری از جمله جمع آوری و قطع تابلوهای مطب پزشکان قرار گرفته بود.

پس از آن جلسه ، دکتر سید شهاب الدین صدر، رئیس کل سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای به مهندس چمران ، رئیس شورای عالی استانها، ضمن برشمردن برخی مشکلات حوزه شهری جامعه پزشکی تهران در این خصوص آورده بود: قطع تابلو مطبها بدون هماهنگی قبلی با پزشکان یکی دیگر از مشکلاتی است که جامعه پزشکی و خصوصاً بیماران با آن روبرو هستند. این عمل که توسط سازمان زیباسازی شهرداری در مناطق مختلف انجام می‌شود، شمن تردیدهایی که برای بیماران به وجود می‌آورد، اهانتی است به جامعه پزشکی که موارد متعدد آن به این سازمان (نظام پزشکی) گزارش شده است. در حالیکه اگر نیاز به جابجایی و یا تعویض تابلو باشد، مجریان امر می‌توانند با هماهنگی پزشک نسبت به انجام آن اقدام و در صورت امتناع، به سازمان نظام پزشکی گزارش نمایند تا اقدام لازم به عمل آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha