رئیس بخش قلب بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) گفت: پیاده‌روی در هوای آزاد تاثیر مفیدی هم بر جسم و روح بیمار دارد و این تأثیر باعث پیشگیری از بروز مجدد بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

سلامت نیوز : رئیس بخش قلب بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) گفت: پیاده‌روی در هوای آزاد تاثیر مفیدی هم بر جسم و روح بیمار دارد و این تأثیر باعث پیشگیری از بروز مجدد بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

سیدهاشم سزاوار در گفت‌وگو با فارس افزود: یكی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جامعه بیماری‌های قلبی و عروقی است و شایع‌ترین بیماری قلبی و عروقی نیز گرفتگی عروق كرونر است.

وی گفت: درمان گرفتگی عروق كرونر روش‌های مختلفی دارد و جراحی قلب یا «بای‌پس عروق كرونر» در بعضی از انواع آن كه عروق متعددی گرفتار است یكی از روش‌های درمانی است البته باید عنوان كرد كه جراحی قلب در ایران از نظر تكنیك و كیفیت از استاندارد بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تشریح وضع بیمارانی كه جراحی عروق كرونر بر روی آنها انجام شده است و اقداماتی كه این افراد باید انجام دهند تا احتمال گرفتگی دوباره عروق و حملات مجدد كاهش یابد، اظهار داشت: روند بیماری قلبی و عروقی برگشت پذیر نیست ولی با درمان می‌توان این روند را كند یا متوقف كرد؛ انجام عمل جراحی عروق كرونر به این معنی نیست كه بیمار به شرایط گذشته برگردد و مانند یك فرد عادی شود.

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) افزود: پزشك شرایط بیمار را با این روش درمانی به شرایطی تبدیل می‌كند كه خونرسانی در عضله قلبی بیمار به شرایط قابل قبولی برسد ولی بیماری‌ در عروق بدن شروع شده است پس این فرد باید مراقب سلامت خود باشد چرا كه اولاً عروقی كه پیوند شده‌اند مجدداً دچار انسداد نشوند ثانیاً ضایعه عروقی و ضایعه تصلب شرائین در بقیه عروق پیشرفت نكند.

وی تصریح كرد: فرد بیمار پس از درمان باید شیوه‌ زندگی خود را اصلاح كند و به سمتی حركت كند كه عوامل خطری كه منجر به گرفتگی عروق شده‌اند را به حداقل برساند؛ فعالیت فیزیكی مناسب یعنی اینكه فرد هفته‌ای 3 بار و هر بار حداقل نیم تا یك ساعت ورزش كند.

سزاوار ادامه داد: ورزش البته نباید با شكم خالی انجام شود و باید در محیطی عاری از آلودگی هوا باشد چون در این هوا اكسیژن خون كاهش می‌یابد، هر چند اصولاً توصیه‌ ما ورزش در هوای آزاد است اما در صورتی كه امكان ورزش در هوای پاك نباشد در منزل یا محیط‌های سرپوشیده مانند استخرها با تجویز پزشك می‌توان ورزش كرد اما پیاده‌روی در هوای آزاد تاثیر توأمان بر جسم و روح بیمار دارد و این تأثیر باعث پیشگیری از بروز مجدد بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

وی اضافه كرد: بیمار باید از رژیم غذایی مناسب استفاده كند كه تعریف رژیم غذایی مناسب شامل غذاهایی با چربی كم، نمك حداقل و سرشار از سبزی و میوه تازه است.

سزاوار تاكید كرد: اگر فرد بیمار، قند و چربی خون دارد باید آن را تحت كنترل داشته باشد، وزن خود را به وزن ایده‌آل برساند و اگر سیگار می‌كشد حتماً باید آن را كنار بگذارد ضمن اینكه باید از محیط‌های پر استرس و روابط پرتنش كناره گیری كند و در نهایت داروهایی كه توسط پزشك تجویز می‌شود را به صورت منظم و دقیق پیگیری كند؛ با این شیوه زندگی احتمال حمله مجدد قلبی در فرد كاهش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha