دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 28207

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف میگو برای بیماران قلبی بسیار مفید بوده و ازخطر بروز سکته جلوگیری می کند.

سلامت نیوز :یک متخصص تغذیه گفت: مصرف میگو برای بیماران قلبی بسیار مفید بوده و ازخطر بروز سکته جلوگیری می کند.
دکتر مسعود کیمیاگر،متخصص تغذیه درخصوص مصرف میگو برای بیماران قلبی به باشگاه خبرنگارن گفت:میگو جزو گوشت های سفید محسوب شده و در طبقه ماهی ها قرار می گیرد و از آنجا كه از میزان کلسترول کمی برخوردار است (160 میلی گرم) ،مصرف آن برای بیماران قلبی هیچ ضرری نداشته و بسیار مفید است.

وی ادامه داد:مصرف ماده غذایی که دارای کلسترول بالایی بوده زمانی مضر است که در کنار چربی مصرف شود،به عنوان مثال کره از این نوع مواد غذایی محسوب می شود.

کیمیاگر افزود:مصرف میگو به دلیل وجود اسیدهای چرب امگا 3،پروتئین و چربی بسیار کم موجود در آن برای بیماران قلبی و افراد دیگر بسیار مفید است و مانع از لخته شدن خون،بی نظمی های ضربان قلب و فشارخون بالا می شود.

این متخصص تغذیه درخصوص مصرف این ماده غذایی برای کودکان زیر 2 سال بیان کرد:مصرف میگو را برای کودکان زیر 2 سال توصیه نمی کنیم؛چراکه ممکن است باعث ایجاد حساسیت در آن ها شود و این کودکان برای همیشه از مصرف این ماده غذایی مفید محروم شوند.

وی اظهار داشت:برخی بر این عقیده اند که مصرف ماهی و ماست همزمان با هم باعث ایجاد سردی در بدن می شود و برای کبد مضر است؛ولی میگو این خاصیت را ندارد و مصرف آن همراه با لبنیات ضرری برای کبد ایجاد نمی کند.

وی خاطرنشان کرد:پورین موجود در میگو ممکن است برای بیماران مبتلا به نقرس حساسیت زا باشد و اسیداوریک خون را افزایش دهد؛لذا بهتر است میگو را بصورت محدود مصرف کرد همچنین رگ سیاه رنگی که در ستون فقرات میگو وجود دارد،خاصیت غذایی نداشته و در هنگام تمیزکردن آن باید این رگ را خارج کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha