سلامت نیوز :دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه شایعترین بیماری دهان و دندان اعلام کرد .
دکتر فرزین هروی رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ، مصرف مواد غذایی نامناسب ، عدم آشنایی با اصول پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان ،مراقبت نکردن صحیح از دندانها و ورود نوعی باکتری در دندان ، بروز التهاب در لثه و بی توجهی در درمان به موقع آن را از جمله عوامل آسیب به دندان و لثه برشمرد و گفت :در حال حاضر  بهداشت دهان و دندان در كشور در سطح پایینی قرار دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه ارتقاء سلامت دهان و دندان در کشور نیازمند نیازمند آموزش و فرهنگ سازی در سطحی گسترده است. اظهار داشت : در حال حاضر درمان و روش های درمانی دندان و فك در شهرهای بزرگ شرایط بهتری دارد ، اما در شهرهای كوچك تعداد متخصصان دندانپزشكی بسیار كم است.
دكتر فرزین هروی با بیان اینكه عمده متخصصان در كلانشهرها هستند ، افزود : امروز عزم جدی آغاز شده تا متخصصان بیشتر و با دانش بالاتری در رشته های دندانپزشكی در جهت تامین نیاز مناطق مختلف كشور در این بخش تربیت شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی  مشهد زیر پوشش بیمه نبودن  و هزینه های بالای درمان در دندانپزشکی را از جمله عوامل موثر در  مراجعه نکردن و یا مراجعه كمتر مردم برای حل مشكلات دندانی به کلینیک های دندانپزشکی برشمرد و گفت : در صورت ارائه راهکارهای مناسب ، حمایت سازمانهای بیمه گر و همچنین گسترش برنامه های فرهنگی و آموزشی می توان در گسترش و ارتقاء سلامت دهان و دندان گام برداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha