سلامت نیوز :مدیركل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته برای بیماران تالاسمی خون فیلتر شده تهیه می‌شود كه برای مصارف طولانی مدت خون مناسب‌تر است.

محمد اسماعیل خیامی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مجموعه عام‌المنفعه انتقال خون همواره در كنار بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی است و تلاش می‌كند با ارتقای كمی و كیفی فعالیت‌ها بیش از پیش رضایت مشتریان خود را فراهم كند.
مدیركل انتقال خون خراسان رضوی گفت: به گواه مشتریان داخلی و خارجی، سازمان انتقال خون كشور در منطقه و مجامع بین‌المللی دارای جایگاه شایسته و معتبر است.
خیامی در ادامه تاكید كرد: بیماران تالاسمی به علت آلودگی هوا هنگام خروج از منزل باید حتما از ماسك استفاده كنند.
وی ادامه داد: بیماران تالاسمی مبتلا به سرما خوردگی نیز باید سعی كنند كه در محیط‌های شلوغ از ماسك استفاده كنند.
خیامی تصریح كرد: هنگام آلودگی هوا فشار اكسیژن در جریان خون كاهش مییابد چرا كه مونواكسیدكربن با هموگلوبین مخلوط می‌شود و ظرفیت اكسیژن‌رسانی خون را كم می‌كند.
وی در ادامه افزود: با توجه به پایین بودن غلظت هموگلوبین در خون بیماران تالاسمی آلودگی هوا بیماری آنان را تشدید می‌كند، بنابراین این بیماران هنگام آلودگی هوا چنانچه كار ضروری ندارند نباید از خانه خارج شوند.
وی درباره بیماران مبتلا به تالاسمی مینور گفت: این بیماران اگر چه كم خونی خفیف دارند، اما مقاومت بدن آنان همانند افراد سالم است.
خیامی با بیان اینكه بیماران تالاسمی به ویژه بیمارانی كه طحال آنان برداشته شده است باید مهرماه هر سال با توجه به شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرد واكسن آنفلوآنزا تزریق كنند، البته بیمارانی كه طحال‌برداری نشده‌اند، اما به علت موقعیت كاری در طول روز با افراد زیادی سر و كار دارند باید سالی یك بار این واكسن را دریافت كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha