دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 28220

كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كنترل و معاینه كلسترول را باید از دوران كودكی آغاز كرد.

سلامت نیوز :كارشناسان بهداشت عمومی تاكید كردند كنترل و معاینه كلسترول را باید از دوران كودكی آغاز كرد.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان امیدوارند كه معاینه و تشخیص زودهنگام بتواند به یك رژیم غذایی و انتخاب یك الگوی زندگی سالم منتهی شود كه نتیجه آن پیشگیری و درمان موفق‌تر خواهد بود.

به گزارش سایت هلت دی نیوز، كارشناسان انجمن ملی لیپید در آمریكا با ارائه دستورالعمل‌های جدیدی در این زمینه اظهار داشتند كه همه كودكان وقتی به سن 9 تا 11 سالگی می‌رسند باید از نظر بررسی میزان كلسترول در خونشان تحت معاینه و كنترل قرار بگیرند.

این گروه از كارشناسان همچنین تاكید كردند در مورد كودكانی كه سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یا افزایش كلسترول را دارند ضرورت دارد كه حتی در سنین پایین‌تر مثلا از آغاز دو سالگی با یك تست خون ساده از نظر سطح كلسترول تحت معاینه قرار بگیرند.

دكتر پاتریك ام موریارتی، استاد دانشكده پزشكی دانشگاه كنزاس و نویسنده اصلی این دستورالعمل‌های جدید خاطرنشان ساخت: مردم باید از سابقه ابتلا به كلسترول بالا در خانواده خود آگاه باشند. در این صورت این آگاهی می‌تواند به تشخیص زودهنگام كمك كند و تشخیص به موقع در این زمینه نیز برای تغییرات موثر در رژیم غذایی و عادات تغذیه‌ای در سنین جوانی حیاتی است چون در امر كاهش پیامدهای بیماری‌زایی این مشكل در سالهای آتی زندگی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بعلاوه اگر این بیماری در سن پایین‌تر تشخیص داده شود روش‌های درمانی كه برای مقابله با آن بكار گرفته خواهد شد، موثرتر خواهد بود چون هنوز مشكل افزایش ذرات كلسترول در عروق خونی چندان پیشرفت نكرده است. این توصیه‌ها در واقع بخشی از دستورالعمل‌های جدیدی است كه برای معاینه تشخیص و درمان كلسترول بالای موروثی تعیین شده‌اند.

این یافته در مجله لیپیدولوژی بالینی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha