دوشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 28224
سلامت نیوز :یك مطالعه جدید نشان می‌دهد كه اگر روزانه یك عدد گوجه‌فرنگی بخورید، می‌توانید بیماریهای قلبی را از خود دور نگه دارید.

به گزارش ایسنا، این مطالعه حاكیست خوردن یك عدد گوجه فرنگی در روز می‌تواند كلسترول و همچنین سطح فشار خون را پایین بیاورد كه در نتیجه خطر ابتلا به بیماریهای قلبی را كاهش می‌دهد. این یافته حاصل مطالعات گروهی از متخصصان و كارشناسان بین‌المللی است كه بررسی‌های خود را به طور گسترده در دانشگاه آدلاید در استرالیا انجام داده و این نتایج دست یافته‌اند.

به گزارش روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، گوجه فرنگی حاوی نوعی رنگدانه مفید و قرمز رنگ موسوم به لیكوپن است كه خواص آنتی اكسیدانی فوق‌العاده زیادی دارد و در نتیجه برای سلامت بدن ضروری است. این متخصصان و پزشكان بین‌المللی در واقع تاثیر لیكوپن روی كلسترول و فشارخون را در مجموعه نتایج حاصل از 14 مطالعه مختلف كه در طول 55 سال گذشته انجام گرفته بودند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به گزارش ایسنا، دكتر كارین راید كه سرپرستی این تیم را برعهده داشته می‌گوید: مطالعات ما نشان می‌دهد كه اگر فردی در روز بیش از 25 میلی گرم لیكوپن مصرف كند مقدار كلسترول بد در خون وی تا 10 درصد كاهش پیدا می‌كند.

وی تاكید كرد: گوجه‌فرنگی بویژه از منابع غذایی است كه بالاترین ذخیره لیكوپن را دارد و مصرف نیم لیتر از آب گوجه‌فرنگی در روز یا 50 گرم سس گوجه، روش بسیار موثری برای محافظت از قلب است.

دكتر راید تصریح كرد: این تاثیر گوجه فرنگی قابل مقایسه با مصرف دوزهای پایین داروهایی است كه به طور معمول برای افرادی كه تا حدودی كلسترول بالا دارند تجویز می‌شوند با این تفاوت كه مصرف گوجه فرنگی دیگر عوارض جانبی مصرف داروها را نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha