سلامت نیوز :رییس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به افزایش میزان مصرف دخانیات در دانشجویان بر لزوم ارایه برنامه‌های آموزشی پیشگیری از مصرف دخانیات در این مقطع تحصیلی تاكید كرد.

دكتر غلامرضا حیدری در آستانه هفته ملی بدون دخانیات در گفت‌وگو با ایسنا، با استناد به بررسی صورت گرفته در مورد عادت مصرف دخانیات در دانشجویان پزشكی و غیرپزشكی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: در این بررسی یك هزار و 271 دانشجو مورد پرسشگری قرار گرفتند كه 765 نفر از آنها دانشجوی پزشكی و 506 نفر نیز از دانشجویان غیرپزشكی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی بودند.

وی ادامه داد: 5/61 درصد از جمعیت مورد بررسی (782 نفر) تجربه مصرف دخانیات داشتند، همچنین 1/31 درصد (395 نفر) از كل دانشجوها و 5/50 درصد از تجربه كنندگان سیگار، تعریف فرد سیگاری را داشته‌اند.

رییس مركز تحقیقات پیشگیری و كنترل دخانیات دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، افزود: در این مطالعه تفاوتی میان مصرف دخانیات در دانشجویان رشته پزشكی و غیرپزشكی مشاهده نشده است،  اما به علت بالا بودن میزان مصرف، باید برنامه‌های آموزشی پیشگیری در این مقطع تحصیلی انجام شود.

وی با بیان اینكه بر اساس این بررسی میزان مصرف دخانیات در پسران چند برابر دختران است، افزود: اما دختران دانشجو در مقایسه با دوران دبیرستان افزایش مصرف داشتند.

حیدری در خاتمه تاكید كرد: از آنجا كه دختران، مادران آینده هستند و می‌توانند نقش آموزشی تاثیرگذاری در فرزندان داشته باشند، مصرف سیگار در آنها از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به طوری كه در صورت افزایش مصرف در آنها باید در انتظار نسلی با سیگاری‌های بیشتری باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha