سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در آستانه روز زن وضعیت بهداشت در حوزه زنان را مثبت ارزیابی و تاكید كرد: اما در زمینه‌ غربالگری سرطان‌ها هنوز دچار مشكل هستیم كه باید با تمهیدات ویژه راهكارهایی برای رفع این مشكل تدوین كنیم.

سیامك مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریك ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن تصریح كرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی وضعیت بهداشت به ویژه در ارتباط با زنان تغییر قابل توجه‌ای داشته است.

وی با تاكید بر این‌كه هم‌اكنون آمار موجود از وضعیت بهداشت زنان آمار قابل اتكایی است، اظهار كرد: میزان طول عمر زنان ما نسبت به قبل از انقلاب حدود 7 سال افزایش پیدا كرده و میزان مرگ و میر مادران درحین بارداری و زایمان با آمارهای جهانی قابل مقایسه است كه این موضوع برای كشور قابل افتخار است.

عضو كمیسیون بهداشت هم‌چنین خاطرنشان كرد: منتهی در یكسری زمینه‌ها مانند غربالگری سرطان‌های زنان بویژه سرطان‌های دهانه رحم و پستان هنوز با مشكل روبرو هستیم كه در این زمینه باید اقدامات مورد نیاز صورت گیرد تا در این زمینه هم بتوانیم به استانداردهای جهانی نزدیك شویم.

مره‌صدق در خاتمه تاكید كرد: در مجموع روند كلی سیستم بهداشتی كشور در رابطه با اقشاری مانند زنان و دختران خوشبختانه رو به بهبود است و این جای قدردانی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha