سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 28239
سلامت نیوز :رایانه‌ها كه امروزه به یك ضرورت در زندگی كودكان تبدیل شده‌اند، می‌توانند روی نسل جدید تاثیرات نامطلوبی داشته باشند.

به گزارش  ایسنا، كارشناسان در یك مطالعه جدید ادعا كرده‌اند كه این دستگاه‌های جذاب در حال تولید نسلی ضعیف‌تر هستند چون كودكان از هر گونه فعالیتی در خارج از فضای منزل دست می‌كشند تا ساعات بیشتری را مقابل مانیتور بنشینند و به بازی یا گذار در اینترنت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، این مطالعه كه روی كودكان 10 ساله صورت گرفته نشان می‌دهد تعداد دفعاتی كه این كودكان از جای خود بلند شده‌اند در مطالعات بین سالهای 1998 تا 2008 تقریبا 30 درصد كاهش یافته است.

روزنامه سان نیز در گزارشی در این باره نوشت: طبق مطالعات كارشناسان دانشگاه ایزكس در انگلستان هرچقدر كودكان كمتر فعالیتهای سنتی مثل بالا رفتن از درخت و دویدن و بازی كردن را رها كنند، قدرت دست‌های آنها 26 درصد كاهش پیدا می‌كند و این ضعف بر روی سایر نقاط بدن آنها نیز تاثیر می‌گذارد.

دكتر گوین ساندركوك از متخصصان این مطالعه تاكید كرد: معمولا این قبیل فعالیت‌ها قدرت فیزیكی كودكان را تقویت می‌كنند و به آنها امكان می‌دهند كه بهتر بتوانند وزن خود را نگه دارند و روی پاهایشان بایستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha