سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: ازدحام مراجعه كنندگان به بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشكی تهران باعث نارضایتی بیماران است.

محمد باقر لاریجانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص مشكلات ارائه خدمات در زیر مجموعه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار داشت: ما پیشرفت‌های چشمگیری در آموزش و پژوهش داریم اما به دلیل ارائه خدمات ویژه و كثرت مراجعه از تمام نقاط كشور به بیمارستان‌های مجموعه این دانشگاه، مشكلاتی در ارائه خدمات داریم.

وی ادامه داد: به‌عنوان مثال درحال حاضر پیوند مغز و استخوان در یك یا 2 مركز در كشور انجام می‌شود كه عمده آن در همین دانشگاه است؛ فقط در یك مركز دانشگاهی 3 هزار پیوند مغز استخوان انجام شده ‌است كه این موضوع باعث می‌شود، بیماران مبتلا به سرطان خون از همه نقاط كشور به این مراكز مراجعه كنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران، حجم زیاد مراجعه را دلیل عدم رضایت بیماران دانست و افزود: اورژانس‌ بیمارستانی با حجم زیاد بیمارانی كه مبتلا به سرطان خون بوده و داوطلب انجام عمل پیوند مغز و استخوان هستند مواجه است و نتیجه این حجم زیاد عدم رضایت مراجعان می‌شود.

وی با اشاره به قدمت بالای ساختار فیزیكی اغلب بیمارستان‌های مورد استفاده این دانشگاه گفت: به عنوان مثال بیمارستان امام خمینی (ره) با قدمت 70 سال، بیمارستان حضرت فاطمه (س) 40 سال و تقریباً اكثر مجموعه‌های بیمارستانی این دانشگاه بالای 30 یا 40 سال قدمت دارند در نتیجه هزینه‌ استهلاك بیمارستانی كه قدیمی و فرسوده است بالا می‌رود و باید فكر جدیدی برای آن كرد.

لاریجانی ادامه داد: مجموعه را كه نگاه می‌كنیم متوجه می‌شویم كه نیاز به بازسازی و تغییر‌های بنیادین دارد و این با بودجه‌های متعارف بیمارستانی ممكن است كه محقق نشود به همین دلیل ما به دنبال مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم.

وی یادآور شد: به‌ عنوان مثال خیرین در بیمارستان فیروزگر بالغ بر 3 میلیارد تومان كمك كردند و در بیمارستان‌های دیگر نیز ساخت بخش‌های بیمارستانی را تقبل كرده‌اند كه این خود موجب ارتقاء سطح كیفی بیمارستان‌های این دانشگاه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران پیوند مجموعه داروخانه‌های بیمارستانی با مجموعه ارائه خدمات داروخانه‌های دانشگاه را از اقدامات مثبت در جهت ارتقاء خدمات رسانی دانست و افزود: مشاركت بخش‌های غیردولتی و خیرین در بازسازی مراكز درمانی می‌تواند راهكاری برای سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها باشد و در حال پیگیری مدل‌های مختلف آن جهت كسب رضایتمندی مراجعان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha