سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: 28248
سلامت نیوز :رئیس انجمن بیهوشی قلب اصفهان گفت: امروزه میزان خطای پزشكی در رشته‌های ارتوپدی و بیهوشی آمار بالایی را نشان می‌دهد.

ناصر فاتحی امروز در گفت‌وگو با ، اظهار داشت: وجود مانیتورینگ قلب تا حد امكان سبب شده وضعیت بیهوشی قلب اصفهان رضایت‌بخش باشد.
وی ادامه داد: برخی بیماران آگاهی كاملی از وضعیت بیماری خود ندارند و در جامعه فرهنگ‌سازی مناسبی صورت نگرفته است كه باید از طریق رسانه‌های ملی و آموزشی انجام بگیرد.
رئیس انجمن بیهوشی قلب اصفهان با بیان اینكه این انجمن در سال 1354 در اصفهان راه‌اندازی شد، تصریح كرد: نوع بیماری‌های قلبی نسبت به 40 سال گذشته تغییرات چشمگیری كرده به گونه‌ای كه امروزه بیماری‌های آنژیو عروق كرونر جای بیماری روماتیسم قلب را گرفته است.
وی تغییر سبك زندگی، عدم تحرك، ورزش نكردن یا ضعیف بودن اقدامات جسمی را علت رشد بیماری‌های آنژیو عروق كرونر اعلام كرد و افزود: در حال حاضر از 100 بیماری قلبی بین 90 تا 95 درصد مبتلا به عروق كرونر هستند كه در سال 54 از این تعداد بیمار 95 درصد به بیماری دریچه قلبی مبتلا بودند.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشكی اصفهان از رشد 20 تا 30 درصدی خطای پزشكی طی10 سال اخیر در استان اصفهان خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته بیشترین میزان خطای پزشكی در اعمال جراحی زنان و زایمان به علت آمار بالای مرگ و میر مادران باردار و نوزادان رتبه اول را به خود اختصاص داد و این در حالی كه جراحی‌های زیبایی رتبه دوم را كسب كرده بود.
فاتحی ادامه داد: امروزه میزان خطای پزشكی در رشته‌های ارتوپدی و بیهوشی آمار بالایی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینكه در هر خطای پزشكی بیمار و پزشك سهم دارند، تاكید كرد: بیماران باید نسبت به بیماری خود مطلع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha