محققان دانشگاه پنسیلوانیا و اقع در فیلادلفیا با بررسی سوابق بیش از ۱۶ میلیون بیمار که در ICU‌ بستری شده بودند، دریافتند در بسیاری از موارد می‌توان از بستری شدن بیماران در ICU اجتناب کرد. در واقع بر اساس این تحقیقات بین یک ششم تا یک هفتم از موارد بستری شدن در ICU‌ قابل اجتناب و غیرضروری است.

بستری شدن بسیاری از بیماران در آی.سی.یو غیرضروری است

سلامت نیوز: محققان دانشگاه پنسیلوانیا و اقع در فیلادلفیا با بررسی سوابق بیش از ۱۶ میلیون بیمار که در ICU‌ بستری شده بودند، دریافتند در بسیاری از موارد می‌توان از بستری شدن بیماران در ICU اجتناب کرد. در واقع بر اساس این تحقیقات بین یک ششم تا یک هفتم از موارد بستری شدن در ICU‌ قابل اجتناب و غیرضروری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در این تحقیقات از سوابق بیماران تحت پوشش سه نوع بیمه استفاده شد که حدود دو سوم از جمعیت بالغ  بالاتر از ۶۵ سال آمریکا و حدود ۱۳ درصد از تمام جمعیت این کشور را تحت پوشش قرار می‌دهند. در دوره مورد مطالعه حدود ۱۰۰ میلیون نفر در بیمارستان بستری شدند که ۱۶.۷ درصد از آن‌ها در ICU تحت مراقبت ویژه قرار گرفتند.به اعتقاد محققان برای شناسایی موارد قابل اجتناب بستری در ICU ، یک معیار جامع وجود ندارد. با وجود این توانستند دو گروه از بیماران را شناسایی کنند که احتمال مراقبت بهتر از آن‌ها در خارج از بخش ICU‌ وجود دارد.


پایگاه خبری ساینس دیلی،دسته اول افرادی هستند که به عوارض مزمن یا بیماری‌هایی مانند فشار خون، عفونت ادراری یا دیابت کنترل نشده، دچار شده‌اند و با مراقبت سرپایی به موقع، می‌توان مانع بستری شدن آن‌ها در ICU گردید.دسته دوم نیز بیماران سرطانی هستند که در طول یک سال جان خود را از دست خواهند داد و استفاده از مراقبت تسکینی برای آن‌ها مناسب‌تر است.نتیجه این مطالعه نشان می‌دهد ارائه خدمات متناسب با نوع بیماری و با حداکثر دقت، می‌تواند به بیمار کمک بیشتری کند.گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Annals of the American Thoracic Society منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha