کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح شرایط جوی کشور طی روز‌های آتی پرداخت.

کاهش نسبی دما در اکثر مناطق کشور/آسمانی صاف برای تهران پیش بینی می‌شود

سلامت نیوز:کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح شرایط جوی کشور طی روز‌های آتی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی  با اشاره به شرایط جوی کشور، گفت: امروز برای مناطقی از هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، دریای عمان، تنگه هرمز و بخش‌های شرقی و مرکزی خلیج فارس در ساعات عصر و شب رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر امروز در سواحل شمال کشور با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر افت دما، افزایش ابر و وزش باد در سواحل دریای خزر خواهیم داشت.

نقشینه با بیان اینکه بارندگی در بخش‌های غربی سواحل پیش بینی می‌شود، تصریح کرد: فردا سه شنبه سامانه جنوبی با شدت ضعیفی در بخش‌هایی از استان‌های فارس، هرمزگان، کرمان، بوشهر و بخش‌هایی از خلیج فارس و دریای عمان بارش ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای ارتفاعات زاگرس مرکزی فردا انتظار رگبار پراکنده وجود دارد، گفت: از بعد از ظهر چهارشنبه و پنج شنبه با تقویت جریانات شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

نقشینه گفت: تهران امروز و فردا آسمانی صاف تا کمی ابری خواهد داشت و بیشینه دمای مهرآباد ۲۹ و شمیرانات ۲۸ درجه خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: زنجان با دمای ۵ درجه خنک‌ترین و اهواز با دمای ۳۹ درجه به عنوان گرم‌ترین مراکز استانی شناخته شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha