دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵
کد خبر: 282617

از مشکلاتی که در سنین بالای 50 سال برای هر خانمی ممکن است پیش بیاید انتخاب نوع ورزش است. این که چه نوع فعالیتی را انتخاب کنند تا افزون بر افزایش ضربان قلب و چربی سوزی باعث صدمه زدن به بدن شان نشود.

پیشنهاد ورزشی برای خانم‌های میان سال

سلامت نیوز:از مشکلاتی که در سنین بالای 50 سال برای هر خانمی ممکن است پیش بیاید انتخاب نوع ورزش است. این که چه نوع فعالیتی را انتخاب کنند تا افزون بر افزایش ضربان قلب و چربی سوزی باعث صدمه زدن به بدن شان نشود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،یکی از نکات  قابل توجه  ورزش کردن در این سنین وجود آسیب دیدگی در بدن است . پس شما باید با توجه به نوع آسیبی که دارید دست به انتخاب نوع ورزش بزنید. در ادامه به بررسی ورزش‌هایی که برای خانم‌های میان سال می‌تواند مفید باشد می‌پردازیم. 

پیلاتس

پیلاتس از آن دسته ورزش‌هایی است که در ابتدا برای بدن های آسیب دیده طراحی شد و سپس به صورت جهانی و همه‌گیر در‌آمد. در این ورزش شما با یک سری حرکات اصلاحی روبه‌رو هستید و افزون بر سوزاندن کالری می‌توانید آسیب بدن خود را بهبود بخشید.

همچنین ورزش‌های گروهی می‌تواند به حال روحی شما کمک کند و انگیزه ورزش کردن را در شما افزایش دهد.

 ورزش در آب

یکی از بهترین ورزش‌ها برای هر خانمی شناست این ورزش برای هر سن و هر وضعیت جسمانی مفید است و شما را محدود نمی‌کند.

اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که آسیب دید‌گی شدید در ناحیه مفاصل دارید این ورزش می‌تواند در بهبود و کاهش درد به شما کمک کند. فقط این نکته را فراموش نکنید حرکات اصلاحی در آب باید ابتدا توسط فیزیوتراپیست یا مربی شنا تایید شود.

 پیاده‌روی

اگر دنبال یک ورزش رایگان هستید پیاده‌روی بهترین انتخاب است فقط کافی است با یکی از دوستان خود همراه شوید و در کنار هم و با انگیزه دوچندان‌‌ ورزش‌کنید. با پیاده‌روی صبحگاهی می‌توانید در کنار فعالیت روزانه از هوای تازه بهره‌مند شوید و روزتان را با انرژی آغاز کنید. البته اگر دچار آسیب در مفاصل پا هستید بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 یوگا و مدیتیشن

انجام یوگا برای همه خانم‌ها به علت داشتن حرکات انعطاف‌پذیر و کششی مفید است البته برای خانم‌های آسیب دیده این ورزش باید زیر نظر مربی انجام شود. مزیت یوگا بر دیگر ورزش‌ها آرامش بخشی و کاهش استرس است. شما با انجام این ورزش هم فعالیت می کنید و هم به آرامش خواهید رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha