دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 282623

هر یک از داروهایی که برای تسکین درد مصرف می کنید، از نمونه های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و آسپیرین تا داروهای تجویزی، می تواند احتمال ابتلا به یبوست را افزایش دهد.

یبوست دارویی چیست؟

سلامت نیوز:هر یک از داروهایی که برای تسکین درد مصرف می کنید، از نمونه های بدون نسخه مانند ایبوپروفن و آسپیرین تا داروهای تجویزی، می تواند احتمال ابتلا به یبوست را افزایش دهد.برخی داروها می تواند شرایط اجابت مزاج را دشوار و دردناک سازد. از جمله این داروها می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

داروهای مسکن

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، استفاده بلند مدت ازداروهای مسکن حاوی مخدر می تواند احساس نفخ و یبوست را به همراه داشته باشد.داروهای ضد افسردگیداروهای ضد افسردگی ازجمله دلایل اصلی ابتلا به یبوست است.سه حلقه ای قدیمی مانع از انقباضات روده انسان می شود.

داروهای ضد تهوع

داروهای ضد تهوع مانند زوفران (Zofran) به واسطه اثر منفی بر سطوح سروتونین در بدن می تواند موجب ابتلا به یبوست شود.

داروهای ضد اسید

اگر برای تسکین سوزش سردل خود دارو مصرف می کنید، این احتمال وجود دارد که با دشواری در اجابت مزاج و یبوست مواجه شوید، به ویژه اگر در بلند مدت این کار را انجام دهید.

داروهای آلرژی

مصرف داروهای آلرژی می تواند با برخی عوارض جانبی مانند خشکی دهان و البته خشکی مدفوع و یبوست همراه باشد.بنابراین داروهای آلرژی را می توان از جمله دلایل پنهان ابتلا به یبوست دانست.

داروهای ملین

این که مصرف داروهای ملین می تواند به بروز یبوست منجر شود، عجیب به نظر می رسد اما آغاز چرخه مصرف این داروها می تواند وابستگی ایجاد کند و در نهایت ممکن است فرد بدون مصرف داروهای ملین قادر به اجابت مزاج راحت و روان نباشد.

بهبود شرایط اجابت مزاج 

میزان مصرف فیبر را افزایش دهید.فیبر نه تنها به بهبود شرایط اجابت مزاج کمک می کند، بلکه می تواند خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را کاهش دهد.  از مصرف پتاسیم به میزان کافی اطمینان حاصل کنید تا مدفوع  نرم باقی بماند.به جای قهوه عادی، از قهوه کاسنی استفاده کنید. کاسنی فیبر اینولین را در اختیار بدن قرار می دهد که از تولید طبیعی باکتری های مـفــیـددر روده بزرگ پشتیبانی می کند.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha